|
Post by Salma on Jan 5, 2023 13:28:21 GMT 2
Talvirieha 2023
Tammikuun loppupuolella, parhaaseen pakkasaikaan, Seppeleessä kokoonnutaan viettämään talviriehaa! Aurinkoista ja kirpeää talvipäivää vietetään muun muassa hiihtoratsastuksen ja nuotiokahvien merkeissä. Aamupäivällä tapahtuma on avoin kaikille liekkijärveläisille, iltapäivästä riehaa jatketaan tallin oman väen voimin. (Hannes on suunnitellut juhlistavansa samana iltana tallilla myös joulukuisia syntymäpäiviään, mutta sitä hän ei tapahtumailmoituksessa kerro...) Ohjelmaklo 10-13 talvirieha avoinna kaikille (ponitalutusta, hiihtoratsastusta, rekiajelua, pulkkamäki, makkaranpaistoa ja nuotiokahvit)klo 14-n. klo 18 talvirieha jatkuu tallin oman väen voimin (sama ohjelma, ei ponitalutusta ellei erikseen pyydetä)(n. klo 18 Hanneksen syntymäpäivät)
OsallistuminenTalviriehasta järjestetään Discord-roolipeli, minkä lisäksi tapahtumasta voi tehdä vapaamuotoisia maksuja. Discord-roolipeli sijoittuu tallin oman väen talviriehaan ja Hanneksen syntymäpäiviin. Tarkat pelipäivät päätetään Discordissa. Ilmoita osallistuessasi hahmo/t, jotka saapuvat talviriehaan. Oletuksena on, että tapahtumaan osallistuvat hahmot ovat mukana auttamassa aamupäivän talviriehassa esim. taluttamalla poneja tai paistamalla makkaraa. Voit tuttuun tapaan liittyä myös suoraan Discord-peliin, vaikka et olisi ilmoittautunut tapahtumaan. Talvirieha on avoinna kaikille seppeleläisille. MukanaHannes Salma Aleksanteri Juli Riinis Manny? Anton Liinu? Kiri Iiris Saaga Emmy + Olivia Sartsu Sisu Sebastian Fiia (ponitalutus <3) Anni Henri? Inkeri (ponitalutus) Pyry (reki) Valtteri (makkaranpaisto) Jasmiina Lotte (makkaranpaisto)
|
|
|
Post by Fiia on Jan 7, 2023 15:54:54 GMT 2
Fiia! Hän haluaa taluttaa ponia. En ole varma pääsenkö ropeen, mutta katsotaan!
|
|
|
Post by Salma on Jan 18, 2023 14:35:11 GMT 2
Talviriehan kartta roolipeliä varten
|
|
|
Post by Salma on Jan 26, 2023 22:00:16 GMT 2
Talvirieharopen kooste täällä!
|
|
|
Post by Anne on Jan 30, 2023 12:51:43 GMT 2
Hiihtoratsastusta, Sartsun vahinko Pupun kanssa!
|
|
Sisu
Perustallilainen
hmm? miks katot mua noin?
Hoitoheppa: Susu
Koulutaso: HeB
Estetaso: 80cm
|
Post by Sisu on Feb 17, 2023 20:35:17 GMT 2
Seppeleen talvirieha oli kuulostanu teoriassa tosi hauskalta ja kivalta tekemiseltä, just sellaselta rennolta talkoomeiningiltä kuin vaikkapa yhteinen tallin kevätsiivous tai kivat pienet kotikisat. Sellaselta jossa söpöt lapset keikkuis ponien selissä talutusratsastuksessa liian isot kypärät päässään lörpötellen jotain ihan turhanpäiväistä (mutta huvittavaa) ja joku käristäis muurinpohjalettuja modernissa kodassa ja niiden houkutteleva tuoksu luikertelis sieraimiin. Ympärillä olis vaan pelkkiä hymyileviä ihmisiä ja hentoa lumisadetta, joka laskeutuis pörröisten ponien talvikarvan päälle ja sais ne höyryämään kirpeää pakkasta vasten.
Mä en ollu kuvitellu mielessäni itkeviä ja kirkuvia lapsia, jotka ei huolinu muita poneja kuin Gekon, koska se oli kuulema söpöin ja turvallisin ja kivoin ja ties mitä. Ja mitä useammat alko kinuamaan Gekkoa vedoten näihin syihin, sitä useampi uusi jonoon ilmestyny lapsi alko anomaan niiden vanhempia vaihtamaan poninsa Gekkoon. Hetkittäin mun mieleni tekee sanoa, että mä muuten tiedän yhden tosi kivan tiikerinkirjavan tamman täältä, joka on kun luotu aloittelijoiden ratsu; kuitenkin aika nopeesti mä tajuan et Cella sais ihan varmasti näiden samaisten kersojen toimesta tietää et mä olin yllyttäny jotain Liekkijärven ipanoita ahdistelemaan sen hoitohevosta, ja päädyn siis suunnitelma beehen; endure. Mä nostan jälleen yhden lähes täyttä kurkkua rääkyvän pershedelmän Röstin satulaan ja toivon et ponin liikkeen aiheuttama pari minuuttia kestävä kauhu saisi sen hiljentymään.
Rösti on kiltti poni. Se ei lotkauta korvaansakaan niille kymmenille lapsille, joita rahdataan edestakas sen selkään, ei vaikka se joutuu kävelemään aina sen saman parin kierroksen lenkin kenttää ympäri ja vaikka ne kuinka heilahtelis satulassa joka ilmansuuntaan olemattoman tasapainonsa johdosta. Mä en usko jumalaan mut jostain taivaasta tää poni on taatusti laskeutunu tänne maanpäälle, niin kärsivällinen ja kaikenkestävä otus se on.
Ponitalutus kestää pari tuntia, ja mä olen ihan puhki, kun saan vihdoin istahtaa roihuavan nuotion äärelle. Sen lämpö kutittelee jalkoja, ilmassa leijuu grillimakkan ja kahvin aromit. Mä otan kiitollisena vastaan Aleksanterin ojentaman makkaran, jonka se on just paistanu, ja seurailen pihan tapahtumia hajamielisenä. Alkaa olla jo hämärää, vierailijoita alkaa valua takaisin parkkipaikkaa kohti ja ponitkin on viety jo sisälle. Nuotiolla istuu mun lisäkseni muita seppeleläisiä sekä muutama vanhempi ulkopuolinen kävijä, jotka on jääny rupattelemaan jotain Seppeleen tuntitoimintaan liittyvää, haluavat kai aloittaa tunnit täällä tai jotain. Mä puraisen jäähtynyttä makkaraa ja otan perään hörpyn mun nyt jo jääkylmästä vesipullosta. Se lievittää makkaran aiheuttamaa poltetta suussa vähän. Mä kuuntelen, kuinka Salma kertoo potentiaalisille asiakkaille alkeiskursseista ja hevosista, ja innostuneiden reaktioiden perusteella mä tuun hyvin pian auttamaan näitä samoja tyyppejä laittamaan hevosia kuntoon ensimmäisiä tuntejaan varten.
Seppeleen talvirieha ei ehkä ollu täysin vastannut mun odotuksia, mutta tulipahan tehtyä.
|
|
|
Post by Pyry on Apr 21, 2024 17:55:21 GMT 2
Iita kyyditti riehalaisia tyytyväisenä, Pyry enemmän viluisena.
|
|