Post by Anne on Jul 25, 2020 11:14:57 GMT 2
Ruskamäellä koulutunti, tunninpitäjänä Anne-Mari Torppa! Hevosina Ruskamäen ratsut ja mukaan mahtuu 6 seppeleläistä.
Tervetuloa mukaan, ilmoittaudu tähän topikkiin!
Tuulia - Lilja
Kurre - Timu
Alkusyksyn päivä oli vielä kovin kesäinen ja sen huomasi Liljasta. Tuulialla oli vaikea saada vuonikseen aluksi minkäänlaista rotia, tamma laahtusti ympäri kenttää madellen. Kurrella taas oli päinvastainen ongelma. Timu oli herkempi kuin moni poni keskimäärin ja se steppaili hermostuneena ympäri avointa kenttää. Ruskamäen kenttää rajoittu kallio, pusikko ja yhdellä sivull aidanpätkä. Hevoset olivat kyllä tottuneet kentään, mutta huomasivat heti, kun uusi ratsastaja ei.
Tunnilla pyrittiin kokoamaan hevosia ja saamaan ne pohkeen eteen ja sekä suoriksi.
Tuulia - Lilja
Tuulia alkoi ravissa saada Liljaa jo hereille. Edelleen se röhnötti ohjan päälle ja Anne-Mari sai pyytää nopeampia puolipidätteitä ja aktiivisempaa pohjetta Tuulialta. Lijla on luonnostaan vino vasemmalle, joten suoruutta ei alkuun lähdetty hakemaan, keskityttiin lähinnä pokeen eteen saamiseen. Laukka olikin yllättävän vaikea Tuulian alkuun yllpitää. Se suojui paremmin, kun opettaja pyysi Tuuliaa nousemaan kevyeeseen istuntaan ja tosissaan ratsastamaan eteen. Tämän jälkeen ravissa Lilja jo irtosi ohjalta ja alkoi kantaa itseään. Loppua kohden siirtymisissäkin saattiin jo särmikkyyttä ja ponin yleisilme alkoi näyttää jo mukavan pyöreältä.
Kurre - Timu
Timua Kurren piti hakea ensin rennolle kädelle ja rauhallisesti keventäen ruuna rauhoittuikin ravissa. Timu kulkee automaattisesti nätisti ja hakeutuu pyöreäksi, jos sille antaa tilaa, varsinkin ravissa. Laukassa se helposti nodtaa päänsä ja kiihtyy, joten nyt Kurre sai hakea malttia laukkaan ja kskittyä pitämään ponin pyöreänä laukassa ja siirtymisten välissä. Timu keräsi kierroksia, mutta pienillä valikäynneillä ponia saatiin rauhoitettua. Tunti loppui sähellykseen kuitenkin, niin kuin Timun kanssa yleensä, jos ei ollut sen vakiratsastaja. Anne-Mari pyysikin, että Kurre tulisi toiselle tunnille ponin kanssa: parivaljakossa saattaisi olla potentiaalia.
Tervetuloa mukaan, ilmoittaudu tähän topikkiin!
Tuulia - Lilja
Kurre - Timu
Alkusyksyn päivä oli vielä kovin kesäinen ja sen huomasi Liljasta. Tuulialla oli vaikea saada vuonikseen aluksi minkäänlaista rotia, tamma laahtusti ympäri kenttää madellen. Kurrella taas oli päinvastainen ongelma. Timu oli herkempi kuin moni poni keskimäärin ja se steppaili hermostuneena ympäri avointa kenttää. Ruskamäen kenttää rajoittu kallio, pusikko ja yhdellä sivull aidanpätkä. Hevoset olivat kyllä tottuneet kentään, mutta huomasivat heti, kun uusi ratsastaja ei.
Tunnilla pyrittiin kokoamaan hevosia ja saamaan ne pohkeen eteen ja sekä suoriksi.
Tuulia - Lilja
Tuulia alkoi ravissa saada Liljaa jo hereille. Edelleen se röhnötti ohjan päälle ja Anne-Mari sai pyytää nopeampia puolipidätteitä ja aktiivisempaa pohjetta Tuulialta. Lijla on luonnostaan vino vasemmalle, joten suoruutta ei alkuun lähdetty hakemaan, keskityttiin lähinnä pokeen eteen saamiseen. Laukka olikin yllättävän vaikea Tuulian alkuun yllpitää. Se suojui paremmin, kun opettaja pyysi Tuuliaa nousemaan kevyeeseen istuntaan ja tosissaan ratsastamaan eteen. Tämän jälkeen ravissa Lilja jo irtosi ohjalta ja alkoi kantaa itseään. Loppua kohden siirtymisissäkin saattiin jo särmikkyyttä ja ponin yleisilme alkoi näyttää jo mukavan pyöreältä.
Kurre - Timu
Timua Kurren piti hakea ensin rennolle kädelle ja rauhallisesti keventäen ruuna rauhoittuikin ravissa. Timu kulkee automaattisesti nätisti ja hakeutuu pyöreäksi, jos sille antaa tilaa, varsinkin ravissa. Laukassa se helposti nodtaa päänsä ja kiihtyy, joten nyt Kurre sai hakea malttia laukkaan ja kskittyä pitämään ponin pyöreänä laukassa ja siirtymisten välissä. Timu keräsi kierroksia, mutta pienillä valikäynneillä ponia saatiin rauhoitettua. Tunti loppui sähellykseen kuitenkin, niin kuin Timun kanssa yleensä, jos ei ollut sen vakiratsastaja. Anne-Mari pyysikin, että Kurre tulisi toiselle tunnille ponin kanssa: parivaljakossa saattaisi olla potentiaalia.