|
Post by Anne on May 31, 2018 9:58:35 GMT 2
Kesäinen uittoretki, hengaillaan rannalla, eväät mukaan. Saa toivoa hevosta! Anne - VikiStella - Ruben Mistel - Hestia  Hannah - Tige  Emmy - Eiko  Saaga - Siiri  Luna - Peck Matka taittui ilman satulaa. Mukana oli melko vauhdikas joukko ja alkumatka pidettiin rauhallisena, lähinnä ravia ja käyntiä mentiin. Rannalla vaihdettiin bikinivaihteelle ja käytiin hvosten kanssa polskuttamassa. Tämän jälkeen hevoset saivat nauttia ruohosta, kun ratsastajat söivät eväät ja makoilivat auringossa. Kotiin palattin muutaman pienen laukkapätkän saattelemana.  Hannah ja Tige sekä Luna ja Peck: Tige saa hörhöilykohtauksen ja uhittelee Peckille. Spessu Hannahille ja Lunalle! Uppe ei uskaltaudu veteen, vaikka bikinmisut yritävät sitä houkutella! Spessu Stellalle!(Ja samalla Mistelin maksu  )
|
|
Hannah
Uusi ihmettelijä
Oma heppa: Sylvaria
|
Post by Hannah on Jun 20, 2018 18:35:06 GMT 2
Tigen rempseä askellus keinautteli mua sen paljaassa selässä. Aurinko porotti kuumasti kirkkaan siniseltä, lähes pilvettömältä taivaalta ja hikikarpalot koreilivat otsaani. Olimme matkalla rannalle uittamaan hevosia, joka toivottavasti toisi helpotusta hikiseen olotilaani. Vaikka Tige puhkuikin energiaa, niin olivat helteet kuitenkin väsyttäneet sen. Poni kulki nöyränä avuilla, luimistellen välillä liian lähelle tuleville ratsukoille.
Matka taittui nopeasti ja pian saavuimmekin aurinkoiselle rannalle, jossa järvivesi hohti kirkkaana. Porukasta kuului innokasta kikatusta, kun osa ratsukoista suuntasi kohti houkuttelevaa järvivettä. Mä päätin jäädä odottamaan omaa vuoroani vähän etäämmälle.
Katsellessani kun tummanrautiasta ruunaa yritettiin houkutella veteen - oli Luna eksynyt Peckin kanssa liian lähelle, josta kimpaantuneena Tige alkoi uhittelemaan ruunikolle ponille. Tilanne oli onneksi hetkessä ohi, kun otimme molemmat etäisyyttä toisiimme. Tige jäi kuitenkin silmäilemään gotlanninrussia edelleen nyrpeänä, joten päätin että nyt olisi meidän vuoro käydä pulikoimassa.
Vedenrajaan saapuessamme Tige pähyili laimeaa aallokkoa epäluuloisena. Se käänteli korviaan puolelta toiselle ja tuntui hieman säpsähtävän sen kavioita tavoittelevaa aaltoa. Ponin kerättyä rohkeutta, pomppelehti se pyynnöstäni viileään järviveteen. Kaahlasimme ensin rannan tuntumassa, kunnes menimme vähän syvemmälle. Siinä vaiheessa, kun Tige joutui uimaan, käänsin sen takaisin rantaan. Poni pärskähteli ja minä taputin sitä nauraen kaulalle. Toisella kertaa Tige ei enää epäröinyt vaan käveli määrätietoisesti veteen. Hetken pulikoinnin jälkeen siirryimme takaisin kuivalle maalle ja annoin Tigen nyhtää ruohoa samalla, kun siirryin nauttimaan makoisia eväsleipiä ja rupattelemaan muiden kanssa.
|
|
|
Post by Emmy on Jul 18, 2018 18:48:05 GMT 2
Keskikesän aurinko oli lämmin ja ilma täydellinen kesäiselle uittoretkelle. Eikon selkä oli leveä kuin nojatuoli ja mahdottoman mukava istua ilman satulaa. Kirjava tamma käveli rauhakseen jonon jatkona ja yritti silloin tällöin varastaa puskasta pari oksaa matkaevääksi. Ravipätkillä hytkyin mukavasti Eikon tasaisessa ravissa sen isojen kavioiden tömistessä kuivaan hiekkatiehen. Hevosjoukon perästä nousi hienoinen pölypilvi, kun kuivunut tie pöllysi hevosten kavioiden alla. Muutaman metsässä samoillun polun kautta saavuimme Liekkijärven rannalle. Heitin shortsit ja t-paidan puun oksalle ja kannustin Eikon kohti rantaa. Saaga ja Siiri olivat jo ehtineet kahlailemaan lämpimään rantaveteen ja Siiri innostui pärskyttämään vettä kaviollaan ratsastajansa päälle. Hymyilin ponin hölmöilyille ja kanustin Eikon veteen. Tamma meni järveen kertaheitolla ja kahlasikin mielellään pitkälle mukavasti viilentävässä vedessä. Omiin varpaisiin vesi tuntui alkuun kylmältä, mutta kannustin Eikoa hieman syvemmälle, jotta pääsin hetkeksi uimaan sen vierelle. Vesi oli vielä näin kesäkuussa tosiaan vähän vilpakkaa, mutta kyllä siinä hetken polski.  Liu'uin vedestä takaisin Eikon märkään selkään ja kannustin sen takaisin rannan suuntaan, jossa Mistel ja Stella yrittivät vieläkin saada vastahakoista Uppea veteen. Iso hevonen ei siirtänyt kavioitaan senttiäkään lähemmäksi rantaviivaa vaan tyytyi katselemaan lajitovereidensa polskimista. Kun jokainen oli saanut tarpeekseen kesäreissun uimisesta, päästettiin hevoset hetkeksi syömään penkereelle ruohoa, kun ratsastaja porukka istahti sopivalle nurmialueelle aurinkoon kuivattelemaan ja nauttimaan eväistä. Nojauduin koivun runkoa vasten ja suljin silmät. Kuului vain pientä puheensorinaa, aaltojen liplatusta ja linnun laulua, pieni tuulenvire kävi kasvoilla, auringon lämmittäessä mukavasti, perfect summer!
|
|
|
Post by Saaga on Jul 22, 2018 21:14:43 GMT 2
Kyllä minä koulusta tykkäsin, mutta voit vitsi miten kivaa oli olla kesälomalla. Olin ollut tallilla melkein joka päivä ja treenannut Gekolla pariin otteeseen sekä mennyt rennosti Akalla. Kesäkuun alku oli ollut lämmin pitkään ja oli ollut ihan mahtavaa nauttia kesästä, kun ilmatkin suosi. Tänään oli Annen vetämä uittomaasto, johon olin saanut alleni Siirin. Siiri oli aika samankokoinen kuin Akka ja Akan tapaan Siirilläkin oli pieni pullottava heinämaha. Istuskelin ponin pyöreässä selässä jalassani shortsit ja päällä kevyt toppi. Alla oli tottakai biksut odottamassa rantaan pääsyä. Toivoin, että Siiri olisi innokas uimaan, sillä minulla oli ainakin nyt jo kuuma, joten olisi ihanaa päästä kunnolla veteen vilvottelemaan. Annen johdolla jono suuntasi kohti maastoja. Menomatka mentiin melkein pelkkää käyntiä ja otettiin muutama rauhallinen ravipätkä. Hytkyin Siirin kipittävässä ravissa kyydissä ja nautin kesästä. Kun päästiin rantaan, kiskoin äkkiä vaatteet pois päältä ja hyppäsin takaisin Siirin selkään. Luna viittoi minua Peckin luokse ja lähdimme yhdessä tuumin kohti rantaviivaa. Siiri meni pienestä kannustuksesta järveen ja intoutui riekkumaan matalassa vedessä Pecki vielä hämmennellessä kaviolla vettä ja tuumiessa tohtisiko järveen pulahtaa. Siirillä oli järvessä selkeästi hauskaa, se pärskytti ja loiskutti vettä antaumuksella ja riekkui matalassa rantavedessä, niin että meinasin luiskahtaa sen liukkaasta selästä itsekkin järveen. Kun poni oli purkanut enimmät energiansa, pääsin kannustamaan sen hieman syvemmälle veteen ihan uimaan. Hestian ja Eikon jalkojen vielä yltäessä reilusti pohjaan, oltiin me Siirin kanssa jo kaulaamme myöten järvessä. Uimme pienen kierroksen Eikon kahlatessa Emmyn kanssa vielä vähän syvemmälle ja palasimme sitten Mistelin ja Hestian perässä rantaan. Otimme Lunan kanssa pienen laukkapyrähdyksen rantaviivalla ja nousimme sitten rantaan kuivattelemaan ja päästimme hevoset syömään ja lähdimme itse nauttimaan kesäretken eväistä.
|
|