|
Post by Anne on Dec 28, 2017 21:02:40 GMT 2
Joulupyhien ratsasteluita
Tuntien joulutauon aikana suurinta osaa hevosita piti liikuttaa silti jollain tavalla. Yksittäiset välipäivien tunnit onneksi toivat osalle hevosista liikuntaa. Lisäksi talliin oli saatu kasa uusia hevosia, joita piti totutella uusiin ympäristöihin ennen tuntien alkua. Elli ja Egsy Egsy otti hieman spurtteja löysillä ohjilla tepastellessa. Egsy oli vielä muuton jäljiltä jäykkä ja hieman säpsy. Sitä sai taivutella paljon ja rennosti hölkkäillä. Anne ja Pancho sekä Hanski ja Oili Anne otti Panchon hapaisiin joulupäivänä ja haettiin venytystä eteen ja pyöreyttä slkään. Pancho paranee ja paranee koko ajan. Hanski haki Oilin kanssa hyvää raamia ja eteenpäinpyrkimystä ja suoruutta. Oilillakin alkaa pikkuhiljaa löytyä muotoa ja se malttaa odottaa ja hetkittäin jopa astua alle.
|
|
|
Post by Anne on Apr 17, 2018 0:07:25 GMT 2
Keväisiä läpiratsastuksia Anne ja Egsy treenasivat siirtymisiä ja laukan rullaamista. Egsylle sai antaa tilaa edestä, jotta se lähti pyöristymään selästä ja kulmikas laukka muuttui istuttavampaan suuntaan.  Hanski haki Eikon kanssa liikettä eteen. Eiko käpertyy vieläkin helposti kauas ohjastuntumalta tai jos ottaa ohjaa, se helposti nostaa nenän taivaisiin. Hanski ratsasti kaarteita ja sinnikästä harjoitusravia. Eiko pitenikin edestä hieman, mutta onhan tässä vielä työtä!
|
|
|
Post by Anne on Jul 26, 2018 18:43:54 GMT 2
Laitumelta palauttelua Ennen vakiotuntien alkua hevoset palautellaan laidunähkystä työkuntoon. Aikaisena aamuna Lyylille kanget päähän ja koululiikkeitä maastossa. Tammahan näyttää ihan hevoselta! (Pientä replay-kuvan tynkää tästä.)
|
|
|
Post by Inkeri on Aug 1, 2018 11:50:14 GMT 2
Mä olin ihastunut Sintaan heti, kun se oli saapunut Seppeleeseen, ja se oli selästä käsin just niin kiva kuin olin kuvitellutkin. Hain ponia pois sen mukavuusalueelta talutusratsastusmoodista, ja saatiin työn tuloksena kokea, kuinka pienestä ponista lähti kuin lähtikin ihan makeannäköistä askellusta sille ominaisemman ponikipityksen sijaan. (siis mä en tiiä mitä Inksun naamalle tapahtu tässä kuvassa, mutta lupaan opetella piirtämään ihmisiä ja värittämään asap, pistetään nyt vaikka sen piikkiin että Krita oli mulle uus ohjelma eikä mun kärsivällisyys oo paras mahdollinen...)
|
|
|
Post by Anne on Jan 8, 2020 19:38:12 GMT 2
Uusien hevosten maastoreissu Emmy ja Perle maastoesteradalla katselemassa ja lähimaastoihin tutustumassa. Perle oli vähän ihmeissään. Mukana oli Salmakin Pinjalla, mutta eivät mahtuneet kuvaan mukaan =D
|
|
|
Post by Anne on Sept 7, 2020 22:03:46 GMT 2
7.9.20 Susu testissä Susu pääsi Salman testavaksi sykyisessa tihkusateessa.
|
|