Nella
Uusi ihmettelijä
Oma heppa: Tinja
Koulutaso: heC
Estetaso: 80cm
|
Post by Nella on Aug 15, 2018 10:21:25 GMT 2
✿ 15.8. ~ Pastellin sävyistä lasten riemua ✿ Sanoi vakuutusyhtiö mitä tahansa, miniponit eivät voineet enää olla ilman varusteita. Minikokoja ei ihan tuosta vaan löytynyt. Päätallissa ei asunut pikkuponeja eikä Ruskamäessäkään, ja LiekkiVaellus tarvitsi itse muutamaa pikkusatulaansa. Onneksi Anne oli bongannut jostain pikkuponien kesämalliston satuloita, ja neuvotellut messukappaleet alennuksella Seppeleeseen. Kun Anne ja värikäs satulakuljetus sitten saapui, olivat ponitytöt niin onnessaan! Voi sitä riemua, etenkin, kun Gekko sai sinisen satulan takaisin. Lopulta likat innostuivat niin, että varustivat ponit ja ottivat kuvan. Loppupäivä meni varusteita ihmetellessä, putsatessa ja jalustimia remmeineen kiinnittäessä. Onneksi jäi aikaa vielä ratsastaa hetkinen. Nellan, Saagan ja Lunan mielestä Seben miniponitiimi näytti nyt erittäin hyvältä!
|
|
|
Post by Saaga on Sept 19, 2018 12:08:24 GMT 2
Kesän treenejä Kesäkuussa tehtiin paljon sielällä treenailua. Kentällä pellolla, maastossa tai metsäaukealla sai Gekko välillä vääntää jalkojaan solmuun.
|
|
Nella
Uusi ihmettelijä
|
Post by Nella on Sept 19, 2018 22:09:03 GMT 2
✿ 23-27.7. ~ Ponileiri ✿
|
|
Nella
Uusi ihmettelijä
|
Post by Nella on Jun 7, 2020 10:49:24 GMT 2
✿ Aattoratsastus 2018Gekko oli alkumatkasta hieman unessa, mutta virkistyi myöhemmin ja sitten vauhtia riitti!
|
|
Nella
Uusi ihmettelijä
|
Post by Nella on Jun 7, 2020 10:55:22 GMT 2
✿ KesälomaNella oli kasvanut. Häntä ihan huoletti, että kasvaako hän pian liian pitkäksi pikkuponeille. Toisaalta hän täyttäisi pian neljätoista, niin voi olla, että pituuskasvu pian loppuisi. Sitä hän toivoi, niin elämä olisi paljon helpompaa – nytkin heti kesäloman alkuun äiti oli patistanut tytön mukaan aleostoksille katsomaan uusia vaatteita, kun housut ja hihat olivat kuulemma jääneet ihan liian lyhyiksi. Toisaalta pitkähihaisia ei toivottavasti tarvitse kesällä, ja syksyllä ne olisivat ehkä taas liian pieniä. Mutta loma oli alkanut. Loma! Olisi aikaa käydä tallilla useammin, kuin kerran viikossa tai kahdessa vakiotunnilla. Nella odotti innolla sitä, että hän pääsee tekemään Gekon kanssa kaikkea hauskaa ja hengaamaan taas Saagan kanssa useammin. Saaga oli häntä hieman vanhempi, joten he eivät koulussakaan juuri nähneet. Nella oli myös ilmoittautunut kesän viikonloppuleireille. Äiti oli lopulta suostunut kahteen leiriin, kun Nella oli perustellut, että leirit yleensä kestivät viikon, joten yksi viikonloppu koko kesässä ei riittäisi. Tallille saapuessaan Nella huomasi Akan ponitarhassa. Harmi, Saaga ei siis todennäköisesti olisi tallilla puuhaamassa ponin kanssa. Nella ei ollut nähnyt Saagaa aikoihin, eikä Akkakaan ollut ollut tunneilla koko keväänä. Mistähän se johtui? Nella ei ehtinyt jäädä pohtimaan, sillä hänellä oli kiire katsomaan, että onko Gekko tarhassa. Sieltähän poni löytyi, jonkun hieman Akan näköisen shettiksen vierestä. Nella tervehti poneja, jotka hapuilivat tytön käsiä herkkujen toivossa. Nella nauroi, ettei hänellä mitään ollut. “Nella!” kuului tuttu huudahdus jostain läheltä. Tyttö kääntyi ympäri, ja huomasi vanhan maneesin paikalla olevalla reeniaukiolla ratsukon. Sehän oli Saaga! Mutta sillä oli joku vieras, iso poni. “Saaga, moi!” Nella vastasi iloisena. Saaga ravasi lähemmäs. “Mikä poni tuo on?” Nella jatkoi. “Tämä on Abrianna, mun uusi hoitoponi.” “Ai, etkö hoida enää Akkaa?” “En, se myytiin yksityiseksi. Siitä on jo monta kuukautta, etkö ole huomannut?” “No en, kun en joka viikko ole päässyt tallille, ja silloinkin olen käynyt vain tunnilla. Maneesi on nyt ihan eri puolella tallia, niin jos heppa on mennyt edellisen tunnin, niin oon mennyt vaan suoraan maneesiin. Mutta nyt on loma, nyt lupaan käydä tallilla usein!” “Sovittu”, Saaga vastasi. “Käytkö laittamassa Gekon nopeasti valmiiksi, niin pääset mukaan loppukäynneille maastoon?” “Tottakai!” Nella vastasi. Tästä tulisi kiva päivä!
|
|
Nella
Uusi ihmettelijä
|
Post by Nella on Jul 18, 2020 13:39:25 GMT 2
✿ Eka leiripäivä 17.7Nella ja Saaga maastoretkellä uittamassa Gekkoa ja Röstiä ilman satulaa -kesäleirin ekana päivänä. Hauskaa oli, kun ponit kirmasivat täysiä veteen!
|
|
Nella
Uusi ihmettelijä
|
Post by Nella on Jul 24, 2020 10:26:01 GMT 2
✿ Leirikisat 19.7Leirikisojen alussa aurinko porotti edelleen, ja ponitiimi oli valmis koitokseen! Tiimiväristä käytiin hieman keskustelua, mutta poniporukan oli pakko lopulta valita pinkki :D
|
|
Neela
Uusi ihmettelijä
|
Post by Neela on Feb 28, 2023 23:01:12 GMT 2
Mun pyörän takarengas lipee kolmatta kertaa vähähiekotetul kävelytiel ja mä tiiän ettei mun äiti haluais et mä ajan pyöräl niin pitkälle kun Seppeleesee. Mä oon sanonut meneväni Vilnan luo tekeen kotiläksyi koska äiti ei tiiä että mä oon hakenu hoitajaksi. Ja päässy! Ei se ollu edes kattonu sitä lupalomakelappu vaan luullu et se oli joku koululappu ja allekirjottanu sen heti joten nyt mulla on taas ihan oikee hoitoponi. Mun äiti olis halunnu et mä keskityn kouluu enkä luuhaa jossai tallil mut koulu on tylsää ja mä haluun hoitoponi. Mun hoitoponin nimi on Gekko ja mä menin sillä yhellä irtotunnilla joulukuus. Se oli kiva vaikka oikeesti mulla on aika paljo ikävä Tikoo. Se on mun vanha hoitoponi. Tiko oli ihan paras mutta mä oon varma et me tullaan hyvin toimeen Gekkon kans vaikka mä en oo mitenkään ridakouluratsastaja tai näin. Tänää Gekkolla on onneks kaks tuntia ni mä vaan hoidan sen niide välissä. Se Emmy sano ettei sitä tarvi laittaa valmiiks niille ja se on onneks koska mä olisin ollu koulussa vielä kun sillä oli se eka tunti. Vaikka se oli kyllä mantsaa enkä mä tykkää mantsasta ni olisin mielummin ollu tallilla. Oikeesti olisin varmaan mielummin tallilla aina jos on kouluu. Paitsi jos on kuvista. Mun mantsan ja matikan läksyt painaa repussa kun mä pääsen tallil. Gekko on jossai ihan perimmässä tarhas niinku joku punahiuksinen karsinoiden siivooja kertoo mulle. Se ei kuitenkaan haluu sisälle vaan mä meinaan saada mukaani vaan jonku kirjavan ison hevosen kunnes lopulta Gekkoki tulee ihmettelee mitä tapahtuu ja suostuu lähtee mun mukaan Mä jätän sen käytävälle kiinni toisen ponin taa kun meen hakee harjat. Onneks muistan missä ne on siltä tunnilta.
Kun mä meen takas huomaan et se toinen poni näyttää tosi paljo Tikolle ja mä mietin onko seki russi. Sen ponin luona ei kuitenka oo ketään joten en voi kysyy vaan alan harjaa Gekkoo rauhas. Se tuijottaa mua niskaa taittaen mun mielestä vähän epäluulosen näkösesti mut seisoo kuitenki paikallaan kun mä harjaan sen kylkiä ja selkää. Mä en aio sanoo kellekkä mut mua vähän jännittää koskee sen mahaa, Tikon tallilla oli yks shettis Kippo ja se potki jos sen mahaa harjas väärin. Mä en tietty ehdikään alkaa harjaa Gekkon mahaa ku sen toisen ponin luo tulee ehkä mun ikänen tyyppi. - Onks toi russi?, mä päätän kysyy kun se toinen tyyppi alkaa pakkaan harjoja pussiin. - Joo tää on Peck ja mä hoidan tätä, se toinen tyyppi vastaa ja mä oon ilonen ettei tääl oo vaan tosi vanhoja tyyppejä hoitamas niinku oon enne nähny. - Oon Neela ja hoidan just tätä Gekkoo, mä jatkan taas ja siirryn samalla harjaan Gekkon harjaa. Se sen maha saa oottaa viel. - Okei oon Tiiu, Peckin hoitaja ilmottaa ja mä luulen et sen sävy on vähän tyly kun se taluttaa Peckin pois. Mä jään harjaa Gekkoo mut kun vien sen takas tarhaan tajuun et oon unohtanu harjaa sen mahan kokonaa.
Mä oon lähössä ja mua vastaan kävelee tosi söpö vaaleenkirjava poni sen taluttajan kans. Musta on hauska et tällä tallilla on niin monta ponia, mun vanhal tallil oli vaan Tiko ja Kippo ja kauhee määrä jotain isoi ravurei. Osa niist oli vähän ilkeitä mut me saatiin joskus ratsastaa parilla, mun mielestä kivoin oli Liisu vaik se oliki tosi iso ja lämppäri. Mun kaveri Tanja tykkäs yhest suokkiruunast, Popista mut sit Poppi myytii ja sen piti tyytyy Mikkii. Mä en tykänny Mikist se oli tosi vahva aina mut Tanjal meni sen kans aina iha OK. Se vaaleenkirjava poni hirnuu kovaa ja mun mielestä se on vähän hassun näkönen kun se näyttää tosi isolle shettikselle.
Kun mä pääsen kotii mä oon ilonen et tiiän jo ainaki yhen tallilaisen ja yhen muun ponin ku Gekkon nimen, mut sit mun pitää äkkii vaihtaa vaatteet ennenku äiti tulee kotii ja alkaa tehä niitä läksyjä ja esittää et me oltas muka saatu tosi paljo läksyjä tänää koska muuten oisin tietty ehtiny tehä ne kaikki Vilnal.
|
|
Neela
Uusi ihmettelijä
|
Post by Neela on Apr 10, 2023 10:30:05 GMT 2
Ylimääräset vapaapäivät koulust on varmaa yks mun suosikkijuttuja ikin vaikka mun äiti pakotti mut koko viikonlopuks mummil ja vaaril. Ne on kyl kivoi ja niil on sellane iso sekarotune koira jonka kans mä saan käydä lenkil mut jos mä oon siel mä en voi mennä tallil. Tai melkee niide naapuris on kyl kaks hevost mut niit ei voi kun katel kaukaa koska niide omistajat ei tykkää jos niit menee kattoo. Ne on jotai lämppäreit tai ainaki mä luulen nii ja toine niistä on aika iso. Viikonloppun mä siis kuljin Roopen kans pitkin mettii ja toivoin et mä olisin liekkiksel et voisin mennä tallil ku kaikki isot hoitajat on siel saaristos ja tunnit tauol ni mä saisin olla rauhas Gekon kans. Onneks ne on viel maanantain siel mut mä taas oon päässy takas joten mä anelen mun äitilt lupaa mennä tallil ja jonku neljännen kerra jälkee se suostuu.
Aamul mä pakkaan evästä koska mä haluun siel olla niin pitkää ku voin. Tiet on sulanu ja mä voin pyöräil meinaamat kaatua tallil joten oon siel yhes hujaukses ja haen Gekon sen karsinast. Mä en aio kyl sanoo kellekkä mut se Agi luimii mulle ja mä livahan aina niiden karsinast pois äkkii. Gekko näyttää vähä sille ettei kukaa oo harjannu sitä koko sinä aikan kun tuntei ei parii päivää oo ollu joten mä saan jynssää sitä iha huolel kevätauringos tallin hoitopuomil. Onneks Gekko on nii kiltti ku se on ni mä saan rauhas harjaa sitä. Sil on karvanlähtö ja mä oon varmaa yhtä karvanen ku se siihe mennes kun mä saan sen sellaseks et oon melkee tyytyväine. Tallil ei oo näkyny ku pari niist työntekijöist kun kaikki on varmaa jossai lomajutuis viel. Onneks mä en oo vaan rapsuttelen Gekon harjantyvee. Se tykkää siit ja venyttää sen kaulaa ja ravistaa sitä kun mä lopetan. Nopeesti mä katon ettei kukaa kato ja halaan Gekon kaulaa ennenku haen sisält sen varusteet.
Gekol on söpö sininen satula ja mä kuvittelen kuinka hienol se näyttäs jos Gekko ei ois niin karvane vaan kiiltäs hienosti. Kesäl mä aion harjaa sitä niin paljo et se kiiltää auringos sit ku sil ei enää oo sen talvikarvaa. Kentäl ei oo muuta ku me mut se on aina märkä eikä Gekkoo varmaa siks oikee huvita liikkua jote me mennää aika lyhyesti etenki ku mä en oo kovi hyvä keksii kentäl tekemist enkä mä haluu lähtee yksi maastoo ku en tiiä onko Gekko hyvi jos me ollaa vaa kaksi siel. Gekko on vähä hidas mut me mennää ympyröit käynnis ja ravis ja sit mä koitan laukkaa pari kertaa mut Gekko ei oikee haluu enkä mä oo siin kovin hyvä ku aikasemmi ratsasti vaa ravureil ja niil ei oikee saanu laukkaa niide omistaja mielest paljoo. Gekko on tyytyväise näköne kun me lopetetaa ja mä annan sil pari palaa omenaa kun mä oon ottanu suitset pois. Sit se pääseeki tarhaan eikä joudu enää karsinaa. Mä päätän vielä putsaa sen harjat ja ratsastuskamat ku oon tallil enkä kuitenka vielä haluu pyöräil takas kun sit mä voi myöhemmi viel harjaa Gekon uusiks.
|
|
Neela
Uusi ihmettelijä
|
Post by Neela on Dec 26, 2023 15:48:57 GMT 2
Mä oon ilonen koska on joululoma ja poneillaki on joululoma tai siis tunteja ei oo kun on joulu. Äiti ei kyl oo yhtään ilonen et mä haluun mennä tallille kun ei siel oo ees tuntei. Mitä mä siel tekisin, tuijotan vaan ponei vai. Mä sanon kuitenki et haluun auttaa varusteiden putsaus talkois ja lupasin mennä tallil. Ja et mun pitää ottaa ratsastuskamppeet koska kaikki jotka auttaa saa mennä maastoo myöhemmi tänää. Äiti väittää et se ei ehdi hakee mua tallilta monee tuntuu jos vie mut. Mä en usko koska ei äitiki on lomal mut ei mua oikeestaa kiinnosta kun mielummin oon tallil muutenki.
En oo ollu tallil hetkee nii paljoo ku haluisin kun mun äiti ei yleensä päästä mua. Mä en oo vieläkä kertonu et hoidan Gekkoo ja nyt on lunta ni en voi pyöräillä eikä äiti meinaa enää uskoo mun tekosyit mennä tallil kokoaja. Ihan ku tääl kuitenka ois mitää muuta tekemist paitsi koulu mut en haluu olla siel. Nyt kun on talvi Gekko on ihanan pörröne ja mua ei ees haittaa et unohin hanskat kätee vaik oon varma et joku vanhempi hoitaja tulee valittaa mulle jos meen ratsataa ilma. Äiti taas jätti mut tien vartee talli vieree ja lähti nopee pois. Se toine tallinomistaja katto meidä autoo tosi pitkää kun se häipy niin nopee. Munki mielestä on outoo ettei äiti haluu ees nähä hevosia paremmi mut se sano et sen pitää tehä jotai paperitöitä.
Varusteidenputsaus talkoita ei tietenkä oo vaikka mä kiillotanki Gekon tavarat niinku aina enne ja jälkee ratsastukse kun oon ensi harjannu Geko niin hyvin ku karvasen ponin voi. Äiti ei oo huijannu vaa menee monta tuntii et se hakee mut takas mut ei mua haittaa kun saan hengaa Gekon kans rauhas. Enää mä en mieti hirvee usein Tikoo. Gekko on kiva poni ja nyt oon oikeesti tosi paljo parempi ratsataa ku sillo Tikon kans ku oon aina välil päässy oikeest tunneil kans enkä vaa sellasil mis se ope huutaa keskel mitä askellajii mennää vaa oikeil.
|
|