|
Post by Sandra on Sept 29, 2014 17:23:38 GMT 2
Superideoita!
|
|
|
Post by Wenla on Sept 29, 2014 17:37:18 GMT 2
Olis kiva, jos hevoset ois oikeasti osaavia eikä mitään automaatteja siellä, ja just pienryhmäopetus yms  Sitten mulla olis ideana, että joku omistaja (ei välttämättä tuntien pitäjä), olis vanhempi nainen, vähän tapoihinsa kangistunut tiukkapipo joka ei tykkäis melusta ja tällei - olis toki ammattimainen ja käsittelis hevosia hyvin  / opetusmestareita sekä esteille että kouluun, ei ehkä mitään liian hermoheikkoja tms.
|
|
|
Post by Kikka on Sept 30, 2014 7:57:20 GMT 2
Mä olin kehitellyt konkurssin sijaan päässäni jotain sellaista, että tallin lopettamisen sijasta vaikka omistajat vaihtuisivat ja Ruskamäki jäisi elelemään hiljakseen Seppeleen tarinoihin kuten Arsela ja pihatto..  Sääli lopettaa noin hyvää tallia! Multa vois yks subbari ainakin tulla tallille, varmaankin Aappa nimeltään.
|
|
|
Post by Tuulia on Sept 30, 2014 12:47:56 GMT 2
Heei nyt keksin hyvän idean (: Mulla yhessä tarinassa käväsi semmonen 10 vee pikkutyttö niin siitä voi tulla mulle subbari (: Semmonen erittäin jääräpäinen ja hupasa likka =D Se on mulla pyöriny eri talleilla yli vuoden ja on nimeltänsä Pau.
|
|
Deleted
Deleted Member
|
Post by Deleted on Sept 30, 2014 13:20:30 GMT 2
Todella hyvä idea Daniel! (Nyt vasta tajusin tätäkin topaa katsoa... =D)
|
|
Iines
Uusi ja innokas

Koulutaso: heB
Estetaso: re 90cm
|
Post by Iines on Sept 30, 2014 13:43:15 GMT 2
Ihan superidea Daniel  ! Olisin innolla mukana, mikäli te mut joukkoon hyväksytte? (ja jos en oo liian myöhässä än asian kanssa)  Mulla olis jo monta hyvää ideaa tähän liittyen!
|
|
|
Post by Pyry on Sept 30, 2014 19:38:09 GMT 2
Iski hevostentekoinspiraatio  Alla muutamia ehdotuksia Ruskamäen asukeiksi. Ideoita saa vapaasti jatkojalostaa ja tarkempia tietoja lisätä. :> Rita (rautias pv-tamma) on herkkä ja nopealiikkeinen tamma, jonka mielialat tuntuvat vaihtelevan tähtien asentojen mukaan. Toisinaan hoidettaessa tamma on rauhallisuuden perikuva, toisinaan päällä on sähellys ja sohellus, eikä vetopaniikin omaavaa tammaa saa sitoa kiinni. Ratsastaessa Rita on osaavan ja nopeasti reagoivan ratsastajan unelma, etenkin esteillä tämä entinen kisatamma loistaa edelleen. Rita peilaa ratsastajaansa herkästi ja hermostuu epäselvistä avuista, joten hevonen ei ole alottelijoiden ratsu. Foxi (tummanruunikko laukkipää ja sukkajalka, pv) on tallinpitäjän/ratsastuksenopettajan/yms. silmäterä ja tekee toisinaan tunteja. Tämäkin tamma on kisannut sekä esteitä että koulua, mutta viettää nykyään ansaittuja eläkepäiviä siitostamman ja harrasteratsun virassa. Luonteeltaan Foxi on täysi kymppi, ei pelkää mitään ja suhtautuu ihmisiin ystävällisen uteliaasti. Se kantaa aloittelevatkin ratsastajat varovasti selässään, mutta syttyy osaavamman alla. Silloin tammalta löytyy hienot koulukiemurat ja vain taivas tuntuu olevan rajana esteillä. Maissilta (mustanruunikko/musta, piirto ja sukkia, Latvian sport horse) löytyisi myös ponnistusta vaikka muille jakaa, mutta suurena ja hidasliikkeisenä hevosena se ei ollut omiaan isoihin luokkiin. Sen sijaan se opettaa nykyään ratsastajille napakoiden apujen käyttöä. Maissi on hyvin mukavuudenhaluinen ruuna ja menee mielellään sieltä mistä aita on matalin ja valitettavan usein ratsastajat tyytyvät ruunan isolta tuntuviin liikkeisiin, vaikka tosi asiassa vasta edetään löysästi hölkkäillen. Ruuna kaipaa pitkät verryttelyt ja päättäväisen ratsastajan, jonka alla hevonen alkaa tehdä töitä omalla tasollaan. Hoitaessa Maissi on hyvin leppoisa, mutta suitsimisesta hevonen ei pidä. Siro Fantti (ruunivoikko, tähti ja sukkia, arabi) on tyypillinen arabi, helposti kuumuva ja nopealiikkeinen. Ilmeikästä ruunaa on kuitenkin helppo tulkita ja kemioiden osuessa kohdalleen ruunasta tulee monen lempiratsu kovan työmotivaationsa ja pehmeiden askellajiensa ansiosta. Vaikka ruuna kiihtyykin helposti, niin se on hyvin maastovarma eikä säiky turhia. Esteitä ja maastoilua Fantti rakastaa ja vauhti ei lopu kesken. Hoidettaessa Fantti häärää kaikessa mukana, mutta kilttinä hevosena ei tartu ketään hampaillaan kiinni, vaikka muuten hevonen tahtookin tutkia ympäristöään huulillaan. Lenski (kimo, PRE) on kuvankaunis PRE-tamma, joka on monen koulutuupparin unelma tasaisen luonteensa ja näyttävien liikkeidensä ansiosta. Lenski kulkee helposti muodossa, mutta reilu eteenpäinpyrkimys ei tule hevoselta ilmaiseksi. Tamma jääkin herkästi virkuukoukkuna steppailemaan, jos avut eivät ole riittävän selkeitä ja ratsastajan käsi jää kovaksi. Aloittelijoille Lenski antaa tällaiset virheet anteeksi, mutta osaavammalta ratsastajalta vaatii enemmän. Maastossa tamma on rauhallinen ja varmajalkainen. Hoidettaessa Lenski on rauhallinen, mutta kiimassa ollessaan vingahtelee dramaattisesti.
|
|
|
Post by Daniel on Sept 30, 2014 19:54:26 GMT 2
Ollaan vähän pohdiskeltu käytännön järjestelyitä Salman ja avuksi loikanneen Fiian kanssa ja joku meistä laittaakin pian tarkempaa briiffiä siitä, kuinka hahmojen suunnittelu on tarkoitus aloittaa. Infoa tullee myös muusta projektiin liittyvästä mietintäkeskustelusta, jota olemme käyneet.
|
|
|
Post by Salma on Oct 1, 2014 9:41:50 GMT 2
|
|