Post by Sandra on Mar 11, 2015 18:42:58 GMT 2
// Kehystarina tulee vielä, kun vain saan toteutetuksi..
Tuntimaksu - Leikkitunti
"Leikkitunnilla pääsin jo toista kertaa iki-ihanan Sentin selkään. Aijemmasta koulutunnista rohkaistuneena päätin mennä ilman satulaa, ja vaikka lähellä oli, se ei kostautunu putoamisilla. Oma tasapainoni heitteli kyllä huolestuttavasti välillä, joka johti kaikennäköisiin horjahteluihin, mutta ninjamaisesti pysyin selässä. Suuri kiitos kuuluu Sentille, joka kyllä varmaan kummasteli selässä hieman ärsyttävästikkin välillä keikkuvaa otusta. Sekä tietysti Pirrelle, joka kärsivällisesti jaksoi säätämistäni. Pikaiset anteeksipyynnöt olisi varmaan paikkeilla myös kanssa ratsastajille jotka saivat tarkasti pitää minua ja Senttiä silmällä, kun en välillä itsekkään tiennyt minnepäin mennä. Oli kyllä aivan mahti tunti!"
Lisämaksu
"Pakolliset poseerauskuvat ihanan leirihoitsuni Hypen kanssa. Oli kyllä paras leiri, ja vaikka välillä oli hieman ikävä tutumman Ariston selkään - joka on paikoitain yhtä paha sähläri kuin minä, teki kyllä hyvää ratsastella myöskin muilla ihanuuksilla. Kaikein hauskuuden keskellä taisin kyllä oppiakkin jotain, ainakin toivon niin. Tästä on hyvä jatkaa!"
Tuntimaksu - Leikkitunti
"Leikkitunnilla pääsin jo toista kertaa iki-ihanan Sentin selkään. Aijemmasta koulutunnista rohkaistuneena päätin mennä ilman satulaa, ja vaikka lähellä oli, se ei kostautunu putoamisilla. Oma tasapainoni heitteli kyllä huolestuttavasti välillä, joka johti kaikennäköisiin horjahteluihin, mutta ninjamaisesti pysyin selässä. Suuri kiitos kuuluu Sentille, joka kyllä varmaan kummasteli selässä hieman ärsyttävästikkin välillä keikkuvaa otusta. Sekä tietysti Pirrelle, joka kärsivällisesti jaksoi säätämistäni. Pikaiset anteeksipyynnöt olisi varmaan paikkeilla myös kanssa ratsastajille jotka saivat tarkasti pitää minua ja Senttiä silmällä, kun en välillä itsekkään tiennyt minnepäin mennä. Oli kyllä aivan mahti tunti!"
Lisämaksu
"Pakolliset poseerauskuvat ihanan leirihoitsuni Hypen kanssa. Oli kyllä paras leiri, ja vaikka välillä oli hieman ikävä tutumman Ariston selkään - joka on paikoitain yhtä paha sähläri kuin minä, teki kyllä hyvää ratsastella myöskin muilla ihanuuksilla. Kaikein hauskuuden keskellä taisin kyllä oppiakkin jotain, ainakin toivon niin. Tästä on hyvä jatkaa!"
// Tää kehystarina oli mulle uskomattoman vaikee toteuttaa monista yrityksistä huolimatta. Tein nyt Annen luvalla Kian kehystarinan..
Mars, töihin!
"Eikä! Olisit vaan pitänyt suus kiinni", Clara ähki minulle. Heitin hänen suuntaansa anteeksi anelevan katseen, vaikka itsekkin soimasin itseäni. Mutta mistä minä olisin voinut tietää, että juuri silloin kun valittelin tylsää, ohi kävelisi julmaakin julmempi Anne. Armoa antamatta hän marsitti koko leiripoppoon tallia kuuraamaan, toteamalla vain:
"Kyllä Kasperkin välillä lomaa tarvitsi." Siihen nainen oli vastaukseksi saanut epätoivoista niskojen nakkelua ja epämääräistä mutinaa. Anne ei ollut kuulevinaankaan, kun hän luetteli listan tallitöistä, jotka pitäisi olla seuraavaan ratsastustuntiin mennessä tehtyinä. Inkerin kommentti: "tosta listasta vois kirjottaa vaikka kirjan", oli töiden määrää hyvin kuvaava. Tai sitten, olimme vain laiskoja heppatyttöjä jotka pitivät vain ratsastuksesta ja jotka olivat tottuneet saamaan kaiken valmiina eteensä, kuten (kenties tavallista pirteämmän) mörtsi Kasper heitti, kun ohitti meidät.
"Me muutenkin aina tehään Kasperin työt", puhina jatkui vielä tallissakin, kun olimme siirtyneet tappion myöntäneinä karsinan siivoukseen. Oikeastaan itse puuhailin ja auttelin tallissa mielelläni, vaikka tässä tapauksessa ulkona paistoikin aurinko ja siivoukseen kuluvan ajan voisi käyttää fiksumminkin.
Vaikka kuinka yritin siivota karsinan toisensa jälkeen nopeasti, suunnitelma ei toiminut käytännössä. Joka kerta kun olin aikeissa lopettaa, näin uuden kikkareen siellä, ja toisen täällä. Tiedostin jopa sen, että olin turhan pikkutarkka, mutta en silti voinut sille mitään. Hevoset olivat kuitenkin kesällä suurimmaksi osaksi aikaa ulkona.
"Hei Sandra, en tiedä huomasitko, mutta oot käyny kohta jokasen alusen kymmenen kertaa läpi. Eikö se ois jo hyvä?" Emmy huomautti virnistäen karsinan ovelta. Hymyilin hänelle takaisin.
"Niin kai.."
"Hei tyypit, tuutteko peseen ulos varusteita?" Loviisa huikkasi tallin suulta. Kahdesti ei tarvinnut kysyä, sillä halusin hetkeksi ulos kuumuuteen tallin viileydestä (niin oudolta kuin se saattoikin kuullostaa). Ulos oli jo kannettu monta ämpärillistä vettä, joka sai minut hieman epäilemään, että mihin sitä olikaan tarkoitus käyttää. Pidin kuitenkin suuni kiinni, vaikka pistinkin merkille muutaman leiriläisen pahaa tietävän virnuilun. Istahdin puupenkille vältellen teräviä tikkuja.
Alkuun työnteko sujui mallikaasti, mutta kun aloimme kyllästyä, oli pakko keksiä jotain viihdettä.
"Mä tiedän, ollaan sillai, että kuka saa nopeiten purettua, puhdistettua ja sitte kasattua suitset!" Salma ehdotti.
"Joo, ja jos jaetaan joukkueisiin niin sit voittaja joukkue voi vaikka määrää häviäjät tekeen jotain extraa", Clara jatkoi. Nopeasti säännöistä päästiin yhteisymmärykseen ja joukkueet saatiin jaettua. Koska Lynn oli kadonnut jonnekin, joukkueista olisi tullut epätasaiset. Niinpä auliisti jättäydyin kisasta ja ryhdyin tuomariksi. Se sopi varsin hyvin varsinkin minulle, sainhan kerrankin luvan kanssa olla pilkunviilaaja.
"Okei, paikoilla valmiit HEPP!!" Jouduin pidättelemään naurua oikein kunnolla, niin hulvattomalta kisailevat porukat näyttivät. Saippua roiskui sinne tänne, välillä myös vihollisten ja minun päälle.
"Pipsa, kaikki osat pitää irrottaa! Ja Inksu, tossa on vielä tahra", huomauttelin hymyillen. Tämä puuha sopi mulle erittäin hyvin, vaikka itse sanoinkin. Lopulta voittaja joukkue selviytyi, ja he päättivät kastella toisen joukkueen perusteellisesti. Minäkin jouduin tulilinjalle, ja kohta tallipihan valtasi riemukkaan kiljahdukset. Häviäjät eivät vapaaehtoisesti suostuneet kastumaan, joten siitä vasta sota syttyikin. Erittäin kostea sellainen. Anne ei vaikuttanut tempauksesta kovinkaan innostuneelta, mutta lopulta hänkin myönsi, että ainakin varusteet olivat tulleet puhtaiksi - ja me siinä sivussa.