|
Post by Akku on Sept 9, 2012 18:39:09 GMT 2
Moi! Olen 11-vuotias maalaistyttö, joka aloitti varmaan 8 vuotiaana virtuaaliheppailun, perustamalla ensimmäisen tallinsa, joka ei koskaan menestynyt Koko ajan Akulla on ollut virtuaalitalli, tai sitten hoitanut jotain virtuaalihepolaista. Äikän ja kuviksen numerot on molemmat 9. Hevoset on ollut tähän asti henki ja elämä, nyt mennyt maku, kun haluaisin valmentautua ja kisata, mut se ei oo mahollista tääl, mutta joka tapauksessa heppailen vielä. Hoitsuina mulla on ollut vuonistammoja kolme. Yks oli n. 5kk-12kk ikäsenä, sit muutti ja tuli takas, jolloin hoidin n. 6kk. Sen jälkeen hoidin noin 8kuukautta 13 vuotiasta shettisruunaa, jolta luonnetta löytyy! Sitten tuli Roosa, jolla juuri lopetin, mutta hoidin sitä about vuoden, ja vuokrallakin se oli mulla. Sitten tuli maailman vallottaja neito 4v, jota ei oo juurikaan käsitelty, sain eilen viestin, et se on myynnis. Niin, ja välissä on ollu 6v vuonoruunakin. Nyt kun tää nykyinen hoitsu lähtee, alan joko hoitaan 3v oria tai lopetan irli hepostelun. Että IRL ja URL kokemusta löytyy. Harrastuksia mulla ei oo paljoo, huilun soitto tosi harvoin kotona, keskiviikkona kansantanssi ja välillä käyn tallilla. Ai niin! Oon käynyt poniajokurssin, eli myös raviponnyistä on kokemusta. Mutta ketäs se Akku nyt oikeen haluaa alkaa hoitamaan? Tyhmä kysymys! Edi ja Pella ovat ne jota haluaisin hoidella! Pella muistuttaa Roosaa tosi paljon, ainakin omasta mielestäni. Edi taas on luonteeltaan sellainen kuin minä: Ujo, muttei varsinaisesti mikään arka tai pelokas. Ehkä Pella kuitenkin menee edelle. Mutta URL Akusta lisää. 11 vuotias tyttö, joka on HeB tasoinen, ja hyppää 70 cm, mutta on nyt alkeiskurssilla kertailemassa taukoilujen jälkeen. Ja sen mainitsen, että Akulla on pieni estekammo, ja varmasti ihanan Pellan kanssa pääsisi yli. Pienet esteet puolimetriseen asti menee, mutta sitten. Juuri ennen estettä se iskee. Paniikki. Ulkonäöltään noin 155 cm pitkä neiti, ei hirveän laiha muttei lihavakaan. Vaaleat hiukset, joissa luonnostaan tummia raitoja, ylettyvät alaselkään, mutta usein ne ovat nutturalla tai letillä. Akku omistaa ruskeat silmät ja hiukset ovat paksut. Ja Pellan kanssa aikoisin harrastaa paljon maastakäsin juttuja, kuten taluttelua, ohjasajoa ja juoksutusta. Luonteeltaan Akku on ujo, mutta kun tähän tutustuu, juttua tulee, ehkä vähän liaaksikin. Akku on myös rauhallinen, mutta reipas ja oma-aloitteinen. Kiltti ja iloinen tyttö ei osaa olla pitkävihainen. Yleensä jo viidentoista minuutin kuluttua vihan aihheutumisesta Akku on taas oma, iloinen itsensä. Miks just hoitsu Seppeleestä? Seppele on ihana paikka, ei pelkästään Annen - ja tietty hoitajien ja muidenkin- upeiden piirrustuksien takia. Ehei, Seppeleessä on sitä jotain, jonka takia joka päivä ennen koulua ja koulun jälkeen ryntään suoraan Sebeen, tyylillä: " Sormeni näppäilevät osoitteen, vaikka aivoni koettavat estää" Seppeleessä nimittäin vierähtää helposti tunti tai pari. Nytkin taidan olla Seppeleessä jo reilusti yli toista tuntia :'D En lupaa mitään, sillä en halua rikkoa lupauksiani, mutta yritän olla aktiivinen ja pitkäaikainen hoitaja, mikäli maailman söpöintä Pella-russia pääsen hoitamaan. Näyttöä löytyy alkeiskurssilta ja hoitajakursseilta 1 & 2 Tsemppipeukutukset muillekin, kaikella rakkaudella, Akku ♥ ♥ Akku Näyttöjä on hoitajakurssi 1 & 2, ja viimeisimmältä alkeistunnilta äsken piirsin Pellan karsinassaan aitassa syömässä heinää En kovin tohon kuvaan panostanu, oli vaan vähä tylsää nii tollanen viiden minuutin pikasuttu Ja tähän vielä laitan piirrustustaitojen kehittymisestä vajaas kahdes vuodes Eka on 23.11.2010 ja toinen 1.9.2012
|
|
mappe
Uusi ihmettelijä
|
Post by mappe on Sept 10, 2012 18:44:06 GMT 2
Hei Anne, Elli ja Josefiina!
Olen Mappe, 13-vuotias hevostyttö. Haluaisin alkaa hoitamaan Seppeleessä. Erityisesti haluaisin hakea Patronin hoitajaksi, mutta myös muut hoitohevosehdokkaat ovat mukavia, etenkin Taiga, joten oikeastaan tärkeintä minulle on saada aloittaa hoitaminen. Hoitohevosesta tulee minulle varmasti tärkeä, kenet sitten hoitsuksi saisinkaan. Tykkään esteiden hyppäämistä, mutta sitä en varmaankaan uskaltaisi tehdä ilman valvontaa, joten tunneilla minut näkisi varmasti aika useinkin. Maastossa voisin ehkä köpötellä yksin, mutta muuten varmaan kävisin tunneilla. Ainakin alkuun.
Olen ratsastanut kolmisen vuotta usealla eri tallilla, ja yhdellä näistä hoidin pientä shettistä puoli vuotta. Muutimme viime kesänä, joten tallin vaihtaminen oli pakollista. Unelmissani on oma hevonen sitten joskus, mutta toistaiseksi äiti sanoo, että hoitohevonen ja ratsastustunnit saavat riittää. Ja varmaan riittävätkin. Kooltani olen aika pieni, ikäisekseni lyhyt ja hoikka. Mitään kovin isoa hoitsua en siis haluaisi, sillä esimerkiksi satuloiminen voisi olla turhan hankalaa. Olen kuitenkin sisukas ja jämäkkä, joten pärjään kyllä kaikenlaisten hevosten kanssa. Ihan korkeimpien selkään pääsemiseksi tarvitsen tosin penkin tai punttausavun.
Jännityksellä odotan, kenet valitsette hoitajiksi!
IRL olen Maiju, tai virtuaalimaailmassa weem. Olen 22-vuotias luokanopettajaopiskelija. En koskaan ole ollut hoitajana tallilla, joten olisi kiva näin virtuaalisesti sitäkin kokeilla! Tarinoita tulisi sen verran kuin inspiraatiota riittää, aikaa kuitenkin on aika paljon. Piirtotaidot ovat aika jäissä ja 13-vuotiaan tasolla, mutta eiköhän siinäkin kehity, jos taas alkaisi harjoittelemaan. Seppelettä olen seuraillut ja ihaillut jo pidemmän aikaa, mutta vasta nyt sain riittävästi uskallusta hakea hoitajaksi. Olisi ihanaa saada olla osa Seppeleen tarinaa!
|
|
|
Post by desi on Sept 11, 2012 17:45:08 GMT 2
Hei, elikkäs täällä kirjoittelee jälleen kerran Summer joka hakisi hoitajaksi Edmundille!Olen IRL kuin URl 13 vuotta. Miksi Seppeleeseen?Seppele on lämminhenkinen ja kiva aktiivinen maalaistalli jossa riittää toimintaa. Erityisen hyvin huomasin mukavan tunnelman kun olin hoitajakurssilla opettelemassa tallin tavoille. Ihanaa ja niin kivaa kun se olikin haluiasin nyt vakituisesti Seppeleeseen hoitajaksi. Sitä tunnetta ei voi selittää, mutta tämä olisi yksinkertaisin vastaus: "Koska Seppele on niin paras virtuaalitalli!" Miksi juuri minä hoitajaksi Seppeleeseen?Olen yhtä oikeutettu kuin kaikki muutkin hakijat siihen tehtävään. Lisäksi olen tunnollinen ja luotettava. Olen pitkäpinnainen ja kärsivällinen. Kävisin hoitamassa hoitohevostani kaksi tai neljä kertaa neljässä viikossa. Enemmänkin kun inspaa usein. Kokemusta löytyy virtuaalihevosten hoidosta. Tosissani olen asennoitunut piirtämiseen vaikka kirjoittaminenkin sujuu. Olen hakenut useampaan kertaa hoitajaksi Seppeleeseen ja vaikka en ole päässytkään en ole lannistunut. Ja vaikka en pääsisikään yritän parhaani. EdmundHaen hoitajaksi Edille, mutta olisin hakenut Pellallekin. tuntui vaan et Edi ois mulle sittenkin se oikee. Valitsin Edin kun tuo voipallo katseli minua suurilla ja tummilla silmillään kuvaruudusta. Niinpä otin härkää sarvista ja lähdin koettamaan onneani. Lueskelin muiden hakemuksia ja mietin, että pitäisi pistää paremmaksi. Ei nyt ehkä paremmaksi vaan yrittää parhaani. Sitten Ediin. Edi vaikutti minulle sopivalta, sillä ruunassa olisi tarpeeksi haastetta ja kannustuksen aihetta. Pörröistä eestinheppaa ajatellessa tekisi niin mieli mennä vaan kaapata sen turpa syliin ja pusuttaa niin kauan kuin mielii. Kooltani olen ponikokoinen joten pituus ei tulisi vastaan. Kokemus on jotain kaksi ja puoli vuotta ratsastus ja hoitaminen yhtä paljon. Kuitenkin opittavaa riittää joten eipä minulla kauheasti muuta sanottavaa ole. Pikku Edistä saisin aina toivoa synkkiin aikoihin ja annoksen piristystä joka hetkeen. Näin hyvin kuin me kaksi voisimme yhdessä nauttia toistemme seurasta niin hyvinä kuin huonoina hetkinä. Toivottavasti Edi saa itselleen mieleisen hoitajan. SummerLuonne: Summer on luonteeltaan eloisa ja huumorintajuinen. Ikuinen taiteilijasielu. Tyttö ei suutu helposti, mutta osaa antaa takaisin samalla mitalla. Ratsastusmieltymykseen kuuluvat ehdottomasti esteet. Uhkarohkea Summer pitää vauhdista ja omasta hoitoponistaan Edistä, jota pitää maailman tärkeimpänä asiana maailmassa. Helposti lähestyttävä persoona. Ulkonäkö: Pituudeltaan hän on ponikokoinen eli noin 159 cm. Hänen hiuksensa ovat väriltään kastanjan ruskeat eli aika tummat. Pituudeltaan ne ovat takapuoleen asti. Paksutkin ne ovat. Yleensä ne on kietaistu siistille letille taakse. Silmät ovat siniharmaat, kuvataan useimmiten vain sinisinä. Ruumiinrakenne on melko hoikka. Vaatetus: Riippuu tavanomaisesti vuodenajasta. Syksyisin ja keväisin on ruskea toppaliivi, aina siniset farkkuratsastushousut ja joku tykoistuva asuun sopiva paita. Talvisin limenvihreä takki ja vähän sitä vaaleampi kaulahuivi ja mustat nahkaratsastussaappaat. Kesäisin mustat legginsit tai minishortsit. Joku T-paita tai toppi ja croksit tai mustat converset. Ratsastaessa ruskea ilmastoitu kypärä, musta palaturvaliivi, musta yleisraippa ja mustat nahkaratsastussaapaat sekä ruskeat ratsastuskäsineet. Näytöt:Piirustusnäytöt: Toinen kuva nähty joskus aiemminkin hoitahaussani. Kirjoitusnäytöt: Löytyypi edellisistä hoitajahausta. Hoitajakurssiltakin sitä on tainnut nähdä. Linkkii seppele.proboards.com/index.cgi?board=leirit&action=display&thread=2283Tässäpä tämä minun sepustukseni. Toivon, että Edi saa arvoisensa hoitajan. Ja vaikka se en olisikaan minä en lannistu vaan jatkan yrittämistä. Urheana toivoisin olevani se onnekas! Onnea kaikille osanottajille ja kiitos ja kunnia Edille!
|
|
Emsku
Perustallilainen
Hoitoheppa: Rosa
Koulutaso: He B
Estetaso: 80cm
|
Post by Emsku on Sept 12, 2012 15:17:02 GMT 2
Heipsan! Emsku täällä hakee Pella tyttösen hoitajaksi. Eli pistetään tuulemaan! Miksi juuri Seppele? Jaa-a, sitä on niin monimutkainen selittää. Pidän Seppeleestä koska se ei ole mikään tylsä tavallinen talli, vaan aina tapahtuu. Nytkin oli nämä hoitajakurssit että lisää porukkaa pääsee mukaan. Olen katsellut muitakin virtuaalitalleja, mutta mikään niistä ei ole ollut yhtä mahtava kuin seppele. Seppele on upean värikäs ja ylläpitäjät ovat aktiivisia. Eli tässä tämmöinen lyhykäinen ylistyspuhe Seppeleelle! Miksi juuri minä? Rakastan hevosia niiiiiin valtavasti että minulle riittää hoitsuksi piirroshevonenkin. Tietenkin tahtoisin oikean hoitsun ja olisin tallilla 24/7, mutta se vaan ei minun kohdallani ole mahdollista, sillä talli jolla käyn on puolentunnin ajomatkan päässä eikä kukaan jaksa sinne ajaa useaan kertaan viikossa, joten joudun tyytymään yhteen päivään viikossa. Tietokoneelle sen sijaan on vain muutama metri, eikä virtuaalihoitamisessa tarvita niin paljon aikaakaan. Olen myös luotettava ja osallistuisin reilusti tallin elämään. Kuka on Emsku? Emsku on 13wee superhypermega hevoshullu neitonen. Hevosella ei hänen mielestään ole mitään väliä, oli se sitten pieni shettis tai suuri shire, kuuma puoliverinen tai laiskahko vuonis, halaamaan on päästävä. Emsku menee läpi vaikka harmaan kiven jos siihen liittyy hevonen. Tähän tyttöön on todella helppo tutustua aremmankin ihmisen, sillä Emsku yleensä aloittaa keskustelut ja kun hän pääsee vauhtiin on vaikea sanoa mitään väliin, kun tytön suu liikkuu miljoonaa ja uusi asia tulee mieleen ennen kuin toinen on ehtinyt loppua. Toisin kuin ihmisten, hevosten kanssa Emsku on yleensä hiljainen ja "juttelee" enimmäkseen eleillään ja mielentilallaan. Suuttumaan Emsku on vaikea saada ja pistareissa hän usein lipsauttaa epätoivoiselle kaverilleen vastauksen, koska hän on liian kiltti sanoakseen ei. Emskulla on pitkät vaaleanruskeat hiukset ilman otsatukkaa, jotka tallilla menevät yleensä ponnarille tai kahdelle letille, joskus ihan vaan auki. Tyttö on 160 senttiä pitkä ja siro. Kesäisin käyttää tallilla toppia tai T-paitaa ja ratsastushousuja. Talvella jotain takkia. Silmien väriksi hän on äidiltään perinyt vihreän. Miksi juuri Pella? Jes! Vihdoinkin tää kysymys! Elikkäs tahtoisin hoitoponikseni suloisen pyöreän Pella-tytön. Se kävi mielessäni joskus ajat sitten ja välissä on hyppinyt monia muitakin hepoja (ei sentään virtahepoja), kunnes päädyin uudelleen Pellaan. Rakastan russeja. Ne ovat niin ihanan monipuolisia, voi oikeastaan tehdä mitä vaan! Olen varma että tulisin hyvin toimeen Pellan kanssa, koska se vaikuttaa yhtä iloiselta luonteeltaan kuin minäkin. Haluan hoitsun, joka ei hetkahda mitään ja Pella on juuri sellainen! Sitä voisi halia mielin määrin ja vaivatta ratsastaa ilman satulaa. Olen siitä niin varma! Pella on minulle se oikea! Ja sitten näyttöä Astuin Bladen karsinaan harjapakki käsissäni. Tamma katsoi minua uteliaasti ja tuli lähemmäs. Laskin harjapakin käsistäni ja rapsutin mustaa päätä. - Olet kaunis. Vihdoinkin pääsin hoitamaan sinua, supisin. Napsautin riimunnarun kiinni riimuun ja sidoin tamman kiinni sen nuuhkiessa taskujani. - Sori tyttö, mutta mulla ei nyt ole herkkuja mukana, naurahdin ja rapsutin Bladen ryntäitä anteeksipyytävästi. Otin pakista suan ja aloin harjata pitkin vedoin. Blade seisoi ryhdikkäästi korvat hörössä katsellen käytävälle. Tamma oli selvästikin piehtaroinut, sillä sen lautaset olivat kaikennäköisen lian peitossa. Niiden siistimisessä oli jonkin verran hommaa. Kävin vaihtamassa suan pääharjaan ja aloin varovaisesti harjailla kuraa Bladen päästä. Se ei tuntunut edes huomaavan. Olin juuri kumartunut nostamaan Bladen jalan ylös putsatakseni kavion, kun se tuuppasi selkääni voimakkaasti ja olin kaatua rähmälleni. - Mitä sinä... aloitin, mutta samassa huomasin virnuilevan tytön karsinan ovella. - Ai moi. Meetkö sä Bladella? kysäisin nopeasti, ennen kuin hän ehtisi alkaa vitsailla Bladen töytäisystä. - Joo. - Okei. Haluutko sä putsata nää loput kaviot? Mä harjasin sen jo, mut kyllä sä voit vielä nopeesti pyyhkästä pölyharjalla, papatin. Tyttö nyökkäsi, siirtyi Bladen viereen ja nosti jalan oikeaoppisesti ylös. Ojensin kaviokoukun ja siirryin syrjemmälle katsomaan, kun tyttö alkoi kaapia turvetta ja muuta likaa kaviosta. Sitten tuli satulan vuoro. Tyttö seisoi epäröivästi Bladen vieressä satula käsivarsillaan. - Nosta satula tuohon sää'än kohdalle ja vedä sitä sitten hiukan taaemmas, tähän näin, neuvoin. Tyttö nyökkäsi, nosti satulan ylös, muuta meinasi kaatua satuloineen päälleni. - Varo! huudahdin ja koppasin hänet kiinni. Yhteisvoimin saimme kuin saimmekin satulan selkään. Onneksi Blade oli niin kiltti. Laitoin juuri satula vyön kiinni kun Summer ilmestyi karsinan ovelle. - Pitäkääs kiirettä. Kohta pitää mennä. - Oho, huomasin katsoessani kelloa kännykästä. Neuvoin vielä suitsien laittamisessa ja tyttö sai ne päähän ihan itse. Ojensin ohjat tytölle ja lähdimme taluttamaan Bladea kohti maneesia. ( Tää jäi vähä lyhkäseks kun en keksiny enää mitää mut toivottavasti kelpaa)
|
|
Cecilia
Uusi ja innokas
Hoitoheppa: Huijari
|
Post by Cecilia on Sept 13, 2012 22:15:05 GMT 2
Moikka !
Täällä kirjoittelee 14-vuotias tyttönen, Cecilia eli tutummille vain Cessi. Ruudun takana olen saman ikäinen. Virtuaalipuolen heppailuja olen harrastanut jo vuodesta -06, IRL-elämässä ratsastanut virallisesti semmoiset 8 ½ vuotta, heppojen kanssa pyörinyt muuten pienestä asti. Mulla on aina ollut aina vuoden 2010 asti loppuun jonkunsorttinen virtuaalitalli/-hoitoheppa, mutta sen jälkeen pidin lähemmäs kahden vuoden tauon, mutta uuden suuren innostuksen myötä olen pikkuhiljaa tehnyt paluuta virtuaalipuolen heppailuihinkin. Normipuolella käyn tällä hetkellä 1-5 kertaa viikossa tallilla, ja pelaan salibandya loput illat. Olen yläasteella nyt kahdeksannella luokalla ja molemmat sekä äidinkielen että kuviksen numerot komeilivat yhdeksiköissä viime todistuksissa, että ne ovat kyllä hallussa.
Ketä minä nyt sitten hoitohevoseksi havittelenkaan?
Hoitsuksi havittelen ensisijaisesti Patronia, koska se on juuri semmoinen poni jollaisista tykkään IRL elämässä aivan hirveästi ♥ Ja tuommoinen oli myös ex-vuokrikseni, josta ikävä kyllä piti luopua aikalailla kaksi vuotta sitten. Tykkään myös vähän säpäkämmistä tapauksista, ja Patron vaikuttaa juuri semmoiselta joka sopii kuvaan.
Toinen vaihtoehto minulle olisi Taiga. Poni hurmasi minut pörröisyydellään ja luotettavuudellaan, eikä tämän kanssa aika varmastikkaan kävisi pitkäksi.
Ceciliasta URL enemmän
Cecilia on siis 14-vuotias, tasan 158-senttiseksi jämähtänyt tyttö. Ensimmäisen kerran minut on nostettu hevosen selkään ennen kuin osasin kunnolla kävelläkkään, sekä ensimmäinen alkeiskurssi tuli käytyä jo viiden vuoden iässä. Perheessä on muitakin hevosihmisiä, sisko kilpailee isoja esteluokkia hevosellaan ja vanhemmat viihtyvät myös tallilla aina tytön ollessa siellä, autellessa millon missäkin. Vähän myös vaikuttaisi siltä että nuoremmista sisaruksista voisi saada pian seuraa hevosteluun...? 9-vuotias sisko Enna on ensimmäisenä seuraamassa sisarten jalanjälkiä, ja käynyt jo alkeiskurssin ja ratsastaa ratsastuskoulussa tunneilla kerran tai pari viikkoon. Tasoltaan tyttö kokee olevansa noin Helppo A ja Re 90cm ja siitä ylöspäin, sitä tasoa on tullut kilpailtua ja valmennuksessa mennyt siskon hepalla isompia esteitä.
Luonteeltaan Cecilia on ehkä vähän ujohko, mutta tutustuessaan ja saavuttaessaan oikeasti luottamuksen tähän tyttöön voi olla varma saaneensa pitkäaikaisen ystävän. Cecin tapana ei ole levitellä juoruja muiden kuultaviin ja hän on tämän lisäksi erittäin kehuttu toisten kuuntelijana ja auttajana silloin kun apu on tarvis. Tyttö pitää myös erityisesti pienistä lapsista, ne sekä niiden vahtiminen ovatkin lähellä hänen sydäntään heppailuiden lisäksi :3
Hevosten kanssa tyttö on erittäin kokenut ja rauhallinen käsittelijä, kokemusta löytyy monenlaisista - niin hulivileistä kuin rauhallisistakin. Ratsastajana kokee olevansa ehdottomasti sydämeltään esteratsastaja, ja tahtoisi tulevaisuudessa kilpailla kunnon kokoisissa luokissa mikäli saa jostain tarpeeksi kapasiteetikkaan kilpakumppanin - mitä ei vielä ole tapahtunut. Rakastaa myös kenttäratsastusta sekä maastakäsin erilaisten temppujen tekoa, joten harrastus yleensä hevosen kanssa on erittäin monipuolista.
Näyttöjä ei nyt tähän hätään löydy ennen kuin pääsen vanhalle koneelle pelastamaan niitä, mutta mikäli en tähän pääse niin haen kyllä uudestaan näyttöjen kera ! C:
Toivotan omasta puolestani onnea kaikille hakijoille...!
Terveisin ~ Cecilia
|
|
|
Post by Anne on Sept 14, 2012 9:39:35 GMT 2
Hoitajahakujen tulokset
Kiitokset kaikille hakijoille, päätös oli taas kerran vaikea, upeita, perusteellisia hakemuksia kaikilta! Ja tulokset ovat tässä:
Edi: Odelie Patron: Mappe Pella: Selena Liinu: Nomppu Taiga: Anthon
Onnea uusille hoitajille!
Sitten, taas löytyi muutamia tuplahahmohenkilöitä =( Säännöissä tämä on selkeästi kielletty ja erityistapauksissa olen pyytänyt laittamaan yksityisviestiä, niin tiedän näistä (sisarukset yms).
Mutta, mutta, uusia hakuja luultavasti pian tulossa ja hoitajakurssin suorittaneet voivat niihin osallistua! =)
|
|
|
Post by Anne on Sept 14, 2012 10:35:43 GMT 2
Eli ensimmäinen hoitokerta kahden viikon sisällä ja kuvaus Kuvaukset itsestänne-topikkiin mahd. pian. =)
|
|