|
Post by Jutta on Dec 23, 2010 14:37:12 GMT 2
Iloista joulua Fiialle!www.sumopaint.com/files/images/aaafghhznjrmqtra.pngYritin saada ton kuvan tänne älykkäästi, mut luovutin. Oon koko päivän tapellu ensin skannerin sitten kameran sitten gimpin ja lopuksi sumo paintin kanssa. Sitte vielä kuvakoko kiukuttelee.
|
|
|
Post by Clara on Dec 23, 2010 17:17:43 GMT 2
21. joulukuuta 2010Josefiinan järjestämä "Seppeleen salainen jouluystävä" oli saanut tytöt ryntäämään riemusta kiljuen korttien ja piirrosten pariin. Minäkin olin jo saanut omani, mutta en ollut keksinyt mitään Loviisalle. En minä osannut piirtää, en ommella, en edes leipoa, joten olin tuskaillut joulutevehdykseni parissa, kunnes Josefiina oli ystävällisesti luvannut leppoisaa joululomaa viettävän Pampulan Loviisan ratsuksi maastoretkelle. Olin sujauttanut tytön kaappiin pienen paperilapun, jossa toivotin hyvää joulua ja kutsuin pienelle jouluratsastukselle kanssani, joten tiistai-iltapäivällä olimme tavanneet satulahuoneessa ja laittaneet ponit yhdessä ratsastuskuntoon. Olin odottanut loputonta puhetulvaa, mutta Loviisa oli ollut hieman ujon oloinen ja harjaillut Pampulaa vaitonaisena. Muutamaa tutumpaa hoitajaa hän oli tervehtinyt iloisesti, mutta minuun hän oli hädin tuskin vilkaissut. Ehkä timanttirivi toisessa korvassani tai huolellisista kiharoista koottu kampaukseni olivat olleet vähän liikaa, taisin luoda vaikutelman melkoisesta snobista puhtaanvaaleissa ratsastushousuissani ja Burberryn ruutuhuivi kaulassani. Olin pitänyt yllä hilpeää monologia aina tallipihaan asti, mutta satulaan istuttuani olin hiljentynyt. Puhuminen taisi olla turhaa, jos toista ei huvittanut keskustella, joten olimme taittaneet matkaa hartaan hiljaisuuden vallitessa. – Haluatteko te laukata, tiedustelen hidastaessani joka suuntaan häseltävän valkoisen tamman Pampulan viereen. Hauskan pienen shetlanninponin selässä istuva Loviisa nyökkää innokkaasti, joten annan Bonnielle luvan nostaa tasapainoinen neli heti seuraavan suoran alussa. Vauhtia pelkäämätön ratsukko sinnittelee rinnallamme Pampulan lyhyistä koivista huolimatta ja huomaan helpottuneena, että Loviisa vaikuttaa rennommalta kuin lähtiessämme. Tiesin pienen ahkeran hoitajan olevan reipas ja sosiaalinen ja toivoin hänen huomaavan, että olin oikeastaan ihan mukava ihminen, vaikka annoinkin itsestäni helposti etäisen ja tylyn vaikutelman. Hidastamme laukasta innostuneet ponit reippaaseen käyntiin ja ratsastamme vieretysten aina raunioille asti. Loviisa taputtaa Pampulan hionnutta kaulaa leveästi hymyillen ja kannustaa ratsunsa raviin saavuttaakseen meidät ennen risteystä. Vähitellen taivas metsän yläpuolella alkaa muuttua valkoisesta yönsiniseksi, joten ohjaamme ponit takaisin tallipihaan vievälle polulle ja laukkaamme suoraa pitkin ennen kuin hidastamme raviin. Pampula alkaa jumitella itsepäisesti hahmottaessaan, että olemme jo paluumatkalla, mutta Loviisa ratsastaa sitä määrätietoisesti ja saa kuin saakin kiukuttelevan shetlanninponin kotiin asti. Loviisan posket ovat punaiset ja hänen kasvoilleen on kohonnut innostunut hymy, kun taputamme poneja kiitokseksi ja laskeudumme satulasta. – Toivottavasti teillä oli hauskaa, totean ystävällisesti katuen sanojani samalla hetkellä. Tuollaista lausetta voisi kuvitella käyttävänsä lähinnä jonkun kaukaisen sukulaisen tavatessaan. – Joo oli, Loviisa vastaa halaten hoitoponinsa valtavan karvaista kaulaa. – Mentäisiinkö me yläkertaan juomaan kaakaota? Siellä oli kai pipareitakin, ehdotan avatessani tallin oven. – Joo, Loviisa innostuu ja taluttaa Pampulan sisään silmät loistaen. Ponien iltakuntoon laittamisessa ei mene kauaa ja oleskeluhuoneessa muun talliväen kanssa istuessamme siemailen tulikuumaa kaakaotani Loviisan höpöttäessä vapautuneesti maastoretkestämme ja kaikesta muusta mahdollisesta, mikä liittyy vähänkin Pampulaan. Sohvannurkkaan lysähtänyt Josefiina katsahtaa minuun hymyillen ja iskee silmäänsä. Vastaan hänelle ilkikurisella hymyllä ja upottaudun nojatuolin pehmeään syleilyyn kuunnellakseni Loviisan iloista pulputusta, johon muut yhtyvät kommentoimalla kuka mitäkin turhanpäiväistä. Tämän paremmaksi tavallinen iltapäivä ei voisi mennä. Hyvää joulua, Loviisa ja Pampula! t. Clara ja Bonnie
|
|
Lexie
Uusi ja innokas
|
Post by Lexie on Dec 24, 2010 16:32:13 GMT 2
Iso jouluhalaus Elkulle! =)
|
|
|
Post by Sastu on Dec 24, 2010 21:25:11 GMT 2
Multa tulee viikonlopun aikanaan, vähän myöhässä kun koko talli ollu hoidettavana IRL nii ei oo ollu paljoo ylimääräst aikaa =D (+ viikonloppuna oli lähtö sairaalaan)
|
|
|
Post by Dreamer on Dec 26, 2010 16:35:38 GMT 2
(: Multa lähtee kanssa joulutoivottelut hieman myöhässä ihan henk.koht. syiden takia
|
|