Aamupäivä 14.6 Kadonneen kännykän salaisuus Kävelimme kohti heppatarhaa. Jotkut istuivat toisensa toiset taas hyppelehtivät ja leikkivät sammakoita.
- Ihanan lämmin! Veera sanoi ja nosti Cindyn ylemmäs selkäänsä.
- Niinpä, Sirppa sanoi. Tänään on hyvä ilma mennä uittamaan poneja!
Leirin takia kaikkien leirihoitsut olivat heppatarhassa.
- Josefiina sano että tänään hypätään, sanoin kun avasin tarhan portin ja taputin Siiriä joka tuli tervehtimään tulijoita.
- On ihanaa hypätä! Luna sanoi.
- Mua vähän jännittää, Roosa mutisi itsekseen.
- Ei se niin kauheeta voi olla, Cindy kuiskasi Roosalle ennen kuin hyppelehti Humun luo.
- Toivottavasti me hypätään rataa, Liisa sanoi kävellessään Sentin luo.
Siiri alkoi syömään ruohoa onnellisena kun oli nuuskinut minut ja nuollut käteni koska ne tuoksuivat omenalle jonka olin syönyt aamulla. Nojasin poniin ja suljin silmäni. Aurinko lämmitti ihanasti kasvojani ja kuulin kuina Siiri pärskähti.
- Oot ihana, kuiskasin ponin korvaan ja annoin sille porkkanan jonka olin ottanut sille leirimökistä.
Minun ja Siirin välille oli kehittynyt viikonlopun aikana ystävyys joka olisi ikuinen, ehkä se johtui porkkanoista joita olin antanut sille mutta mukana oli muutakin; aitoa ystävyyttä.
- Ai! kuulin Vanillan huudahtavan. Älä Aksu liiku, sä astuit mun varpaitten päälle!
Kakki alkoivat nauraa: Aksu näytti siltä että olisi katunut sillä sen pää roikkui alhaalla ja se katsoi Vanillaa päin anovasti.
- Voi kuule, Vanilla sanoi kun näki Aksun olevan pahoillaan. Ei se mitään.
Vanilla taputti Aksua ha poni nosti päänsä iloisena ylös. Sitten se laittoi päänsä Vanillan olkapäälle ja kaikki alkoivat nauraa, taas.
- Te olette kuin aviopari, Luna nauroi. Te riitelette mutta annatte nopeasti anteeksi.
- Ihan kuin mun äiti ja iskä, Sirppa sanoi nauraen.
Nyt Vanillakin alkoi nauramaan.
- Tyhmää kun tää leiri loppuu, Liisa sanoi kun nauru oli laantunut.
- Nii, Veera sanoi haikeana.
- Tulee ikävä Siiriä, sanoin ja annoin ponille pusun sen harjan juureen.
- Tää on ollu ihan paras leiri! Roosa sanoi.
- Jopa se seikkailu eilen oli kiva, Cindy sanoi.
Taas kaikki alkoivat räkättämään. Eilinen seikkailu metsässä oli ollut kammottava, oli satanut ja jonkun löytäminen metsässä oli ollut miltei mahdotonta.
- Haluutteko te antaa poneille omenat? kysyi Jaakko joka oli seurannut tapahtumia jo vähän aikaa tarhan laidalta.
- Joo! kaikki huusi yhteen ääneen ja kävelimme hakemaan omenat.
- Tässä sulle, Veera sanoi ja antoi omenan Jambolle. Mä voisin soittaa äitille ja kysyy milloin se tulee hakemaan mua. Milloin te lähette?
Veera laittoi kätensä housujensa taskuun ja koitti vetää kännykkänsä pois taskusta.
- Mä lähen joskus seitsemältä, Luna sanoi.
- Nii mäki, Liisa sanoi.
- Mä en tiiä missä mun kännykkä on! Veera huudahti yhtäkkiä.
- Kato toisesta taskusta, Sirppa sanoi rauhallisena.
- Ei se oo siellä! Veera sanoi ja alkoi hermostua.
- Ootko sä varma et otit sen mukaan? Jaakko kysyi ja katsoi tyttöä kysyvästi.
- Joo! Veera sanoi. Mut mä meen vielä kattomaan…
Veera juoksi leiritaloon ja minä juoksin hänen perässään. Kun avasimme oven minä juoksin keittiöön ja Veera makuuhuoneeseen.
- Ei se oo mun kassissa, Veera änkytti.
- Eikä keittiössä, minä sanoin. Katotaan vielä olohuoneesta.
Juoksimme olohuoneeseen. Minä katsoin sohvan alta, kaapin sisältä, ikkunalaudalta ja jopa kukkaruukusta mutta kännykkää ei näkynyt missään.
- Minkä näkönen se muuten? kysyin Veeralta joka nosti mattoa nähdäkseen onko hänen puhelimensa siellä.
- Se on semmoinen uus express music, Veera sanoi. Se uusin malli. Semmonen vihree jossa on valkosta.
- Okei, sanoin ja juoksin ulos Veera perässäni.
- Sitä ei löydy! Veera huusi laitumella seisoville tytöille.
- Aletaanpa sitte ettimään sitä, Jaakko sanoi tytöille ja käveli minua ja Veeraa kohti. Minkälainen se on?
- Semmonen vihree-valkonen, Veera sanoi ja alkoi katsoa tallin ympäristöä. Mä käytin sitä viimeks kun heräsin ja laitoin sen mun taskuun.
- Eli se voi olla missä vaan! Luna sanoi juostessaan leirimökkejä päin.
Kaikki juoksivat meidän luo ja Roosa sulki portin ja hänkin tuli leirimökeille.
- Mikä on homman nimi? Roosa kysyi.
- Veeran kännykkä on kadonnu. Se on express music ja se voi olla missä vaan; laitumella, jonkun karsinassa, satulahuoneessa tai jossain muualla missä Veera on ollu, selostin.
- Okei! Cindy sanoi. Sitten vaan ettimään.
Kaikki meni eri suuntiin minä menin laitumelle Vanillan kanssa. Jaakkokin osallistui etsintöihin ja ilmoitti Josefiinalle, joka oli heinää ostamassa, kadonneesta kännykästä.
Kohta kaikki tulivat oleskeluhuoneeseen ja joimme mehua.
- Minne se on voinu hävitä? Liisa kysyi.
- En mä vaan tiiä, Veera sanoi. Mut jatketaan etsintöjä.
Kohta kaikki olivat taas etsimässä kännykkää. Josefiina palasi tallille ja auttoi etsinnöissä.
- Se on semmonen express music, Jaakko kertoi tallinomistajalle ja nainen alkoi etsiä.
Tallikoira juoksi ympäriämpäri ja haukkui.
- Mikä sulla on? kysyin koiralta joka hyppi minua vasten innoissaan. Haluutko sä leikkiä?
Koira juoksi pois ja kohta se tuli takaisin pallon kanssa.
- Ai haluut leikkiä, sanoin ja heitin koiralle palloa.
Kohta koira tuli takaisin kepin kanssa ja heitin sille keppiä. Sitten se tuli riimunnarun kanssa ja heitin sille sen. Sen jälkeen koira toi luokseni kengän.
- Kenen tää on? kysyin naurahtaen mutta heitin kumminkin kengän.
Sitten koira tuli taas mutta tällä kertaa se halusi että minun piti heittää sille, arvatkaapa mitä… No, vihreä-valkoista Nokian express music kännykkää!
Aloin nauramaan ja Vanilla katsoi minua epäröivästi.
- Ootko sä ok? Vanilla kysyi ja käveli minua kohti.
- Joo! sanoin ja näytin hänelle kännykkää joka minulla oli kädessäni.
- Mistä sä ton löysit? Vanilla kysyi.
- Se jääköön arvoitukseksi… sanoin ja kävelin kohti tallia.
Olimme löytäneet kännykän!
Minä ja Siiri tarhassaMaiss
//kuvan laatu... Tarinasta tykkäsin. (:
Muuta kivaa SiiriponilleSiiri käveli tarhassa mua kohti,
Kun porkkanan näki se ilosta hohti.
Voi tuota hassua Siiriä,
Se hyppi kyin alla ois ollu hiiriä!
Hoidin Siiriä leirillä parhaalla.
Mä ratsastan sillä aikas alhaalla,
Koska Siiri on tosi pieni
Melkeen yhtä pieni ku herkkusieni!
Mutta ei se mua yhtään haittaa,
Voin sen järjestyksessä parhaaksi laittaa.
Ja jos joskus Siirin ottais varas,
Mä ottaisin sen takas kosk’ Siiri on paras!
//en oo mikään runoilija

Siiriä uittamassa14.6. - Kaikki hyvä loppuu aikanaanEnää tunti ja leiri loppuisi. Enää tunti ja en enää istuisi Siirin karsinassa.
- Enää tunti ja en enää näkisi sinua kuukauteen, kuiskasin Siirin korvaan.
Muut olivat ulkona harjaamassa leirihoitsujaan. Minä istuin Siirin karsinassa ja katsoin kuinka poni söi tyytyväisenä heiniä jotka lojuivat sen karsinassa.
- Mä en koskaan unohda sua, sanoin Siirille joka katsoi minua.
Tunsin kuinka kyynel valui alas poskelleni, mutta en kuivannut sitä pois.
- Miks sä et tuo Siiriä ulos? sanoi Roosa joka juuri oli astunut sisään karsinaan.
Kuivasin nopeasti kyyneleet pois poskiltani.
- No, en mä haluu… sanoin epäröiden.
- Mut Siiri haluu! Roosa sanoi ja veti minut seisaalleni ja tyrkkäsi riimun syliini. Tossa on.
Otin riimusta kiinni ja laitoin sen varovaisesti pienen ponin päähän. Talutin Siirin ulos sen karsinasta ja käännyin kohti ovea josta talutin sen ulos hoitopuomille. Kaikki katsoivat minua kun sidoin Siirin kiinni puomiin. Roosa tuli perässäni ja käveli Pampulan luo samalla kun kuiskasi jotain Vanillalle joka nyökkäsi vastaukseksi.
Otin kumisuan harjaämpäristä ja aloin sukia Siirin vaaleaa karvaa.
- Otat ehkä tämän liian raskaasti, kuulin jonkun sanovan takanani joten käännyin ja näin Liisan rauhalliset kasvot.
- Ehkä… sanoi. Mutta unelmani on toteutunut mutta kohta se taas loppuu.
- Miten niin? Liisa katsoi minua kummissaan.
- Kohta tää leiri loppuu ja samalla ehkä unohdan tämän leirin ja kaikki teidät ja ehkä kuinka pidän Siiristä, sanoin ja katsoin Liisaa.
- Luulet sä oikeesti et sä unohdat? Liisa kysyi kummissaan.
Nyökkäsin.
- Hei, kaikki hyvät muistot on aina sun sydämessä; Siiri ja jopa minä. Liisa sanoi ja hymyili.
- Toivottavasti, sanoin vieläkin vähän surullisena.
- Kaikki hyvä tulee aina olemaan täällä, Liisa sanoi ja laittoi kätensä minun sydämeni päälle.
Hymähdin, toivottavasti Liisa oli oikeassa.
- Sitten vaan pakkaamaan kamat! Josefiina huudahti kun tuli ulos tallista harjauspuomeille. Viekää ponit sisään ja menkää pakkaamaan.
Avasin tallisolmun jonka olin tehnyt riimunarusta puomin ympärille ja talutin Siirin sisään. Talutin Siirin sen omaan karsinaan ja otin riimun pois sen päästä ja taputin sitä kaulalle.
- Tuun vielä kyllä tänne ennen kuin lähetään, sanoin Siirille juuri kun Roosa talutti Pampulan sisään karsinaan.
Kävelin nopeasti leirimökille ja aloin heti heittelemään vaatteitani kassini päälle ja kun kaikki tavarani olivat heitetty kasaan aloin tunkemaan niitä sisään kassiin.
- Valmis! huudahdin nopeasti ja kaikki katsoivat minua ihmeissään, Roosa oli oviaukolla eikä edes ollut koskenut tavaroihinsa.
- Olitpa sä nopee! Veera sanoi.
En kuullut sitä koska olin jo ulkona huoneesta kassini kanssa ja juoksin kohti tallia. Avasin nopeasti tallinoven ja ryntäsin shettisten karsinan luo. Tongin taskustani pienen porkkanan palan jonka annoin Siirille ja toisen jona annoin Pampulalle.
- Että tulee ikävä teitä! sanoin ja huokaisin.
- Sä voi tulla tänne milloin vaan, sanoi ääni takanani, se oli Josefiina.
- Voinko? kysyin.
- Tietysti! Ja sulla on täällä jo poni joka oottaa sua, Josefiina naurahti ja osoitti Siiriä joka söi iloisena porkkanaa.
Nyt voisin lähteä kotiin iloisin mielin!
You'll always be in my life
Even if I'm not in your life
Because you're in my memory
You, when you remember me
And before you set me free
Oh listen please
Somebody wants you
Somebody needs you
Somebody dreams about you every single night
Somebody can't breath without you, it's lonely
Somebody hopes that some day you will see
That somebody's me
That somebody's me(Enrique Iglesias - Somebody's me)
//joo tiiän aika tunteellinen ja tylsä, mutmut sain inspiksen musasta... : D
Siinä kaikki maksut (: Kiitos leiristä tuhannesti!