|
Post by Josefiina on Jul 26, 2009 11:22:24 GMT 2
|
|
|
Post by Seri on Aug 2, 2009 23:00:06 GMT 2
5.7 Maksu ;D
Mennään tänään tämmöstä pikkurataa, mut esteissä on vähän enemmän sit sitä korkeutta! Luna kuulutti. -Siis täh? Katotaanko me et kuinka korkeelle nämä pollet hyppää vaaiii? Kysyin ajattelemattomasti. -Hih tietysti, katotaan vaa pääseekö Blade jtn 170cm estettä. No ei vaiskaan! Jokasen hevosen tason mukaan hypätään mut se ei oo vaarallista. Hän vastasi pitäen samalla kiinni Epusta. Kiristin vyön, nostin jalan korkealle jalustimeen ja ponkaisin ylös laskeutuen pehmeästi satulaan. Olin mitannut jalustimet oikein, joten lähdin heti käyntiä pitkin ohjin. -Alku verkaks kevyttäravia ja pienesti laukkaa! Luna kailotti kentän keskeltä sen jälkeen kun olimme kävelleet sopivasti. Eppu sinkosi raviin kuin ajatuksen voimasta ja jouduin pidättelemään sitä. -Seri, Epulle lisää vain pidätteitä, nyt se söhlää vain eikä tiedä kunnolla mihin kavionsa laittaisi. Luna neuvoi. Kun olin saanut Epun vähän rauhoitettua, nostin epävarmasti laukan. Ruunapa lähti kuin raketti, ja käänsin sen heti voltille. -Prr... Soo.. jaaa.. Rauhoittelin allani kulkevaa olentoa. Lopulta Eppu antautui ja laskimme kaikki käyntiin.
-Noniin! Sitten vikana Seri ja Eppu. Luna kutsui. Eppu oli tanssinut koko käynnin ajan ja kun annoin laukkapohkeet, ruuna lähti täyttä laukkaa vähät välittäen pidätyksistäni. -Pidätä , pidätä, PIDÄTÄ! Luna huusi. Yritin ja yritin, lopulta otin vain yhdestä ohjasta kiinni saaden Epun pysähtymään. -E.. en mä haluukkaa hypätä noin korkeeta.. Sanoin surkeana ja näin kuinka Luna laski esteet ristikoiksi. -Tietysti, se onkin aika kuumalla päällä. Hän sitten sanoi. Esteet olivat vain 40 cm, ja nostin arasti laukan. Nyt Polle oli vähän enemmän kuulolla ja ohjasin sen ristikolle nousten kevyeeseen istuntaan. Odotin pientä hyppyä, mutta ruuna nosti kavionsa niin korkella että, ainakin kaheksaankymmeneen. Heilahdin pahasti, ja itsevarmuuteni sai kolauksen. -Ääh, voihan ny, en enää tänään hyppää. Sanoin nolosti. Ajattelin, että kaikki pitävät mua ihan huonona ratsastajana. Meninmme loppuravit ja sitten käynnit ja keskelle kaartoon. Nousin selästä ja hiljaa kiitin ratsuani.
|
|
|
Post by Sirppa on Aug 3, 2009 12:34:31 GMT 2
Maksu Lunan 3 tunnista: Maksu Lunan 4 tunnista 
|
|
|
Post by Cäpä on Aug 3, 2009 18:31:01 GMT 2
Ääh olen unohtanut koko vakkarin kokonaan! Maksuja on kertynyt niin paljon että lopetan tunnin, ainakin kunnes saan maksut poies... Makselen noita heti kun ehdin... Sry Kolmas tunti toden sanoo - Pikku 22.6.09 - Pella Toimiston listaan kurkistin, ja ilosta pian hymyilin: ratsuni olisi kiltti Pella, suloinen ja ihana, poni aivan mahtava! Hiirakko harmaa, musta harja, askelissaan aina varma! Niin aloittelijalle kuin kokeneemmalle, poni venyi kaikkialle.
Pella-ponin selkään pääsin, satulavyön kun tiukalle säädin. Poni oli kiltillä tuulella, ja meni jopa kulmat huolella. Ravissa verryteltiin, ja hieman myös laukattiin, ja pian esteille suunnattiin. Oli puomia ja ristikkoa, pystyä ja sarjaa, sain onneksi tueksi tukun harjaa.
Tunnin lopuksi taas ravia vähän, käyntiä myös, ja loppui ratsastus tähän. Ponin talliin talutin, kamat nopsaa puhdistin, bussipysäkille suunnistin, ja seuraavasta tunnista haaveilin...Lunan kolmas tunti - Pampu Kuinka korkealle voi hevonen hypätä? - Blade Kakkupäivä - Humu pikapika...
|
|
|
Post by Seri on Aug 20, 2009 20:40:11 GMT 2
|
|