essi
Kokenut konkari
70%
I Love Animals
|
Post by essi on Jun 20, 2010 10:54:10 GMT 2
MMoooi kaikki ihanat ihmiset !!!!! Mulle eilen kävi tosi hassusti pyörän kaa ku kaadoin sen maahan ku olin pysähtynyt ja sit mä niinku menin askeleen taksepäin ja kompastuin siihen pyörön penkkiin ja olin kaatumassa mutten kaatunut silleen kaatuu, ei kaasu, kaatuu , eikaadu ja sit lensin ja taka volttia jalat kohti taivasta ja mä nauroin äiti nauro ihan kippurassa terassilla ja iskä tuli koirien mökistä ja ihmetteli ku äiti makas kippurassa maasssa nauramassa ja mä kivisellä pihalla nauroin No mutta nyt ku ois kesä nii ärsyttää ku ei oo lämmintä Mut moikka sitte !
|
|
|
Post by Kata on Jun 21, 2010 15:33:23 GMT 2
Kotona:) Väkertelen tässä tuntimaksuja, teen talliani valmiiksi ja kaikkea jänskää! Lisäksi voisin tehdä yhen jutun mitä alotin tekemään mutta se pitää alottaa alusta ku ne on kerenny muuttumaan.. :: Mut moido en jaksanu kirjottaa teille nyt päivästäni enempää:: D
|
|
Jonna
Uusi ja innokas
|
Post by Jonna on Jun 21, 2010 17:20:11 GMT 2
Heissan! Lauantain estetunti meni sitten mainiosti. Poni kuumu vaan pari kertaa ja saatiin sit lopuksi hypättyä sen 100 este, ja tuntu aikaste kivalle. Poni hyppäs ihan kepeesti eli kapasiteettii on paljon, varmaan 120 asti. Vaikka onkin nyt vasta n. vuoden hypänny kunnolla, Hollannissa kun sillä ei kauheesti hypätty, mentiin vaan koulua. Tänään sitten serkku ja sen kaksi pikku naperoa oli tammuliinia katsomassa, toinen on 3v. poika ja toinen vuotias tyttö. Tyttö kiljui innosta nähdessään hevosen ja poika vähän ujosteli. Pikkulapset on sitten sulosia! Mitäs mitäs.. Hoitajahakujen päätymistä odotellen.. Heippa!
|
|
|
Post by Kata on Jun 22, 2010 7:50:01 GMT 2
Oi kohta pääsen ratsastamaan kassulla, lämppärillä joka on mun vuokraheppa. On ollut kova ikävä, sillä en tiiä ketään niin kultasta hevosta... Lisäksi tänään on vuosipäivä: D Kassu on ollu nyt siis tasan vuoden mun vuokraheppa, vaikka no nyk oon käyny sitä vaan päivittelee.
Tänään mua siis tuskin täällä näkyy
|
|
|
Post by Sara on Jun 22, 2010 9:14:25 GMT 2
Tallihirmuilua..
Viikko sitte olin ainut ridaustunnilla, ja menin ex-hoitsullani, pienellä kirjavalla rodeo ponilla nimeltään Miku..! =) Alku tunti oli perfecto mutta parin laukannoston jälkeen tuli niskoille sellaset rodeot ettei niitä voi edes kuvailla. ^.^ Ja siinäpä sitte lennettiin hauskasti sellaset 6 kertaa.. Oli tosi 'hauska' tunti, toivotaan etten tänään mene samalla ponilla. Tunnin lopuksi sain tietää että poni on myynnissä ylimääräisenä, luulen kuitenkin että se myydään sirkusponina.. xD
Mites pahoista rodeoista te ootte tippunut? =D
t. Saramaailmanparastipahtaja
|
|
|
Post by Sara on Jun 24, 2010 9:45:00 GMT 2
Ja Saramaailmanparastipahtaja tekee sen taas!
Tiistaina taas 6 kertaa tiputtu selästä. Tällä kertaa tuli pari isoa ilmakieppiäkin sieltä kaulan yli. Ja samalla ponilla! =D Lupasin kostaa ratsastuksenopettajalle siitä et se taas anto mulle tän saman ponin! xD Lopuks mun piti antaa ponin mennä eteempäin, se ei nimittäin koskaan pukittele vauhdistaa, vaan pysähdyksestä. Mentiin vaan sinne minne poni halus, täysiä laukkaa. Ja tää 'crazy for showjumping' poni hyppäs pari estettä. Liidokas hyppy oli, sellanen mistä en pudonnut!
Jee tänään lähen tuttavien mökille, siel talli missä käyn tosi usein. Kaveril on 7.v suomenhevonen siellä, saan ratsastaa sen joka päivä to-su. =) Hauskaa..! Vähän vaihtelua shettikseeni ja welshiini.
|
|
|
Post by Liisa on Jun 24, 2010 12:28:44 GMT 2
Heippa !
Mulla oli eilen tunti ja meni oikeestaan tosi hyvin, sain kuulla kehuja istunnastani kun menin ilman satulaa ponilla, jonka selässä ei niin helposti pysykään ravissa. Opettajankin mielestä meni oikeen hyvin ja olen tyytyväinen, siis en ny haluu leijua mutta ku mulla on menny vähä nii ja näin tähän mennes nii nyt oon onnelline ;D Sehän oli mun toinen lempiheppa, ehkä semmonen 'ykkönen', mun hoitohevonen on sitten kakkosena ja sekin on tosi ihana persoona =)
Tallilla on vähän pinnat kireellä parin uuden hoitajan takia jotka eivät oikein työtään tee ja vain lorvivat, mutta ilosiikin uutisii on, nimittäin varsa syntyny tallille =))
Juu, nyt mä koitan saada mun sängyn pedattua ja mietittyä mitäköhän tekisin.
|
|
|
Post by kisuli on Jun 24, 2010 15:10:26 GMT 2
Liisa, varsat on ihania. =) Holsteintamma jota hoidan, sai su-ma yönä varsan ♥ Ei se toki ihana ole tai mitään... Lämmintä, vihdoinkin! Onhan tässä jo muutama viikko odoteltukin taas lämpimiä helteitä, ja tänään sitten paahduin tallille kuin paahtoleipä paahtimessa. (Vertailut 10+) Äh, pitäis kai lisätä noi heppakuvat tonne noin ja jotain sitten... Syödä vaikka jäätelöä Mahtavat suunnitelmant. moi~
|
|
Jonna
Uusi ja innokas
|
Post by Jonna on Jun 24, 2010 19:11:47 GMT 2
Sophie ja Liisa : Sen tallin lähellä missä miun poni on, on kaksi viikon ikäistä varsaa. Niiden ja parin muunkin söpöläisen varsan takia mullakin alko varsakuume! Olen kyllä sitä mieltä, että meidänkin Mymmelillä kyllä joskus varsa pyöräytetään!
Tänäänn se pikku tammulini oli kyllä niin ylienerginen että oksat pois! Jo hoitaessa kauhea hirnuminen/kiljuminen metsän toisella puolella oleville tarhakavereille. Ratsastaessa kauhee steppaus, ja "säkkyminen". Ravissa sitten viskottiin päätä ja yritettiin nostaa laukkaa, välillä pysähty taas hirnumaan. Laukka olikin kaikista mielenkiintoisin, sillä aina pukki, hidastus, pukki.. Normaalisti nääs tamma ei osaa pukitta, mutta yht´ äkkiä on näemmä oppinus ;D
No menen nyt katselemaan vähän pikkuherkkuja, KARKKIA! Heissan!
|
|
|
Post by Aimie on Jun 24, 2010 19:31:47 GMT 2
Hehee, oli kyllä eilen mieleenkiintoinen ratsastustunti. Menin tammalla, jolla ei oo mua ennen ratsastanu ku yks tuntilainen, sitä ennen sitä on ratsastanu paljon tallin omistajan parikymppinen tyttö. Oli vähän sillee "ööö tota joo"-olo ennen ku sinne selkään ponkasin, mutta kiltistihän tuo neitokainen sitten oli. Ratsastaja oli kyllä vähän liian kovakätinen ja käytti painoaan liikaa, sillä välillä pysähdeltiin vaan sen takia kun istuin niin tiiviisti satulaan :D Mutta oli kyllä tosi kiva heppa, tuolla olis kiva mennä uudestaankin kun nyt tietää millanen se on.
Mitäs muuta? Töissä oon paahtanu, tai no - lähinnä tylsistyny. Teen kaiken niin nopeesti että ei mee aikaakaan ku oon jo kyselemässä että "mitäs mä nyt teen" :--D No, yheksän päivää ja sitten alkaa loma. Ja palkkapäivä tulee myös, ihanaa olen rikas <3 Ekana vois ostaa vaikka uudet Converset!
Eipä muuta, viettäkää kaikki hauska juhannus.
|
|
|
Post by Kata on Jun 24, 2010 22:17:10 GMT 2
Olen ylpeä itsestäni<3. Tein nimittäin jotain tosi aktiivista: laskin kaikkien hoitajien hoitomerkinnät ja lähetin ne Annelle. Alotin ton joskus aijemmin mutta alotin nyt uudestaan ja ei siinä mennyt kuin 20minuuttia? Lisäksi aloitin Palmikolle hoitoa ja teen sen ihan kohta loppuun, jonka jälkeen teen myöhästyneet leirimaksut-.- ja sitten Cadille tarina ja katson sitten vielä onko jotain mitä pitäisi tehdä? Ja jos jaksan ja aikaa riittää teen oman tallini loppuun. Paljon on siis tehtävää, ja uskon että menee huomisen aamuyön puolille osa, mutta ei voi mitään. Ja mulla pitäs vielä olla loma , ette usko miten stressaa jos ennen lomaa on jäänyt jotain tekemättä. Siksi teen nämä nyt ennen lomaa vielä!: D Ainiin tein tänään lisäksi videon hoitoponistani jota olen hoitanut nyt yli 3 v ainaskin. Rakastan sitä tosi paljon:) Oli pakko sanoa: D Nyt moido tarinoiden kimppuun-> Muokkaus puokkaus. Pöh kaikki jäi kesken kiitos katan umpiväsyneisyyden, ÖITÄ
|
|
essi
Kokenut konkari
70%
I Love Animals
|
Post by essi on Jun 25, 2010 5:48:56 GMT 2
MAHTAVAA JUHANNUSTA KAIKILLE !!!!En kyllä tajua miten heräsin jo 06:25 Outoo koska eilen heräsin 13:15 Essillä on kait aika mahtava juhannus, koska mennään äidin siskolle iltasella bilettään johon tulee äitin kaikki sisarukset perheineen mut ku äitillä on kaks veljee ja kaks siskooo niin äidillä ja sitten sillä äitin siskolla jolle me mennään niin on vaan lapsii xD Ja sillä äitin siskolla vanhin poika on 19w kait ja asuu omassa asunnossa avovaimonsa kanssa tietääkseni Ja seuraava menee sitte tänä kesänä riparille Ja meillä vanhin on Niina joka on 14w sit minä 11w ja sitten perttu joka 3w Eli jos perheessä laskee lapsissa niin vanhin on 19w ja nuorin 3w Eli ikä-eroa on 16vuotta varmaan mun laskien :DDD Essi menee nyt! Moikka !!
|
|
|
Post by Elkku on Jun 26, 2010 13:07:32 GMT 2
Eilen tultiin ratsileiriltä ja tänään lähetään ruotsiin. (: Leiril oli sikakivaa! Hevoset oli ihania, leiriläiset oli ihania ja koko paikka oli ihana! Maastoreissu shettiksel oli piristävä. :3 Ja yömaastos mentii kiitolaukkaa raviradal. x) Leirikisois olin neljäs. Oli kyl ihan paras leiri. (: Ja leiriporukkaa tullaan todennäkösesti tapaamaan jollain viikonloppuleirillä, vaikka vanhimmat leiriläiset oli 14 ja 17. ^^
En oikeesti kerkee millään tekee istuntaleirin tuntimaksuu, kun äsken kipasin suihkussa ja nyt täytyy pakkaa, pakkaa ja pakkaa kolmen viikon tavarat ruotsiin. ;/
|
|
essi
Kokenut konkari
70%
I Love Animals
|
Post by essi on Jun 26, 2010 18:15:59 GMT 2
Hei kaikki! Kirjotan tänne taas kerran mut kerronpa nyt kuulunmisii xD Eilen oli NIIN mahtavaa ku olla ja voi ja siellä oli kolme lasta niin kaikilla aikusilla oli joku pullo kädessä melkeen koko ajan paitsi mun papalla joka oli kuskina muille humalaisille xD Ja sain kuulla et tänään mun täti ja sen poika-ystävä menee taas ryyppäämään johonkin kappakkaan ja niin menee varmaan mun enokin joka on 18w Mun mummo oli siel hyvä ku se joi kaks siiderii mut se narran huonosti kaikille et se on päärynä mehua Huono juttu oli et siellä oli ihan himputisti hyttysii ja muurahaisia niitä lentävii Mun jalat on ihan paukamilla ja kädet ku mulla oli ohuet sukkahousut siel ja lyhyt hihainen tunika Ei se mua haittaa kyl ku oli niin mukavaa muuten ;DD Niiden juhlien järjestäjät on meillä nyt käymässä ja niillä käy suu ku papupata Ovat sentään selvinneet jotenkuten ylös tänään ku viimeset porukat oli lähteny kahen aikaan yöllä ihan huppelissa ku ne alko joskus viiden aikaan niin olivat bilettämässä aika kauan Siellä oli 14ihmistä yhteensä joten ihan tarpeeksi eka grillattiin sit tehtiin lettuja ja kermavaahtoa ja jätsiä jota juuri kukaan ei jaksanu syödä ;DD Me lähdettiin jo vähän ennen yhdeksää, koska pikkuveljen piti ruveta nukkuun mikä tietenkään siellä ei onnistunu ja sit porukka rupes jo humaltumaan niin ei jääty sinne niiden tielle ku ne siellä ryyppää ;DD Hyvää JUSSIA nyt vielä kaikille ja hyyvää yötä vaikka onki näin aikanen ja muuteki Moikka!!! Ps. Noin vuosi seppeleessä pelkkänä hengailijana
|
|
Jonna
Uusi ja innokas
|
Post by Jonna on Jun 29, 2010 19:33:58 GMT 2
Heissan! Mitäs mitsäs. Nyt on sitten kotipuolella rankka duuni, ku pitää koko himskutin talo maalata ulkoa! Niin tylsää ja rasittavaa puuha että.. Jei kohta alkaa portugali vs. espanja. Portugali voittaa!!! Pakko, löin siitä vetoo yhen kamun kaa 50cnt, et ei mikää aivan järkyttävä summa mutta.. Aah tänää tunnilla ponsullani, ja tuli niin kuuma, että meenasin pyörtyy. Kuolin ku ope vaan rääkkäs mua. Olihan se tammakin vähän, siis "vähän" hiessä.. Jeee huomen bestikselle yöks ja sit to-la sen mökille. Heinäkuus se tulee viroo meijän mökille viikoks. Tulee parasta! No adios!
|
|