|
Post by Jutta on May 18, 2010 17:12:34 GMT 2
Ei jumankekka! Tultiin tänään Suomeen puolentoistaviikon Portugalin lomalta ja mitä ihmettä täällä on kesä ja lämpimämpää ku Lissabonissa oli!  Tääl on ahistavan kosteeta ja täämmöst et hyi. Hyvä puoli täs on et meidänki issikat suostuu vihdoinki pudottamaan talvikarvojaan silleen kunnolla ja nyt näyttää jo ponit paljon siistimmiltä!  Ja juhuuuu koulu loppuu pian B-) Meil tuskin on enää mitään kokeita (I hope so) mut vähän haikein mielin tän vuoden lopetan ku edessä on koulunvaihdos ku meiän nykk koulussa on hometta ja näin. Muu luokka menee muihin kouluihin  tää on iha samallaine vaihos tyyliin ku seiskalle yläasteelle mentäessä... Muttamutta olen elossa vaikka taukoilenkin  En ala kertoilemaan erikoisempia syitä kuin että nyt ei vaan inspaa. Pieni lomailuni ei toivottavasti häiritse.. :>
|
|
|
Post by Sastu on May 19, 2010 14:06:20 GMT 2
No jaksoimpas ny minäkin tänne tulla. Jotenki oon iha vitu väsynyyyyyyy enkä jaksais mitää. Paitsi olla tallilla. Faijal just vaihettii tekonivel ja mun polvet on niin pskat et en jaksais näit enää, vois sahata irti, pääsis paljon vähemmäl. Nojoo, ei ehkä, mut vaa tuntuu siltä. Sit ois ollu maajoukkueen kaa Liettuaan lähtö mut ilmotin etten maajoukkuetoimintaan enään osallistu - lääkärit ennusti et jos jatkan samaa tahtii niin 10 vuoden päästä en pysty enää edes kävellä kunnolla. Ratsastukset sujuu iha ok, ainut vaa et ei saada kisakyytei nyt ja ponski alkaa olee liian pieni, mut eipä jaksais kiinnostaa vaihto, vaik tiiän et kaivan hautaa ittelleni tällä tavalla. Poni ei kärsi, mä kärsin, eipä siihen muuta sanoo. Vois joskus vaik kirjottaa tarinaa tält väsymykselt ja onnettomuudelta... Nii ja en jaksais kestää enää _yhtäkään_ tekopyhää ihmistä. ps HUOMIO jos joku näist polleist kiinnostaa niin myyn mielelläni, oon kelannu lopettaa Ruusukkeen ku ei oikee jaksa
|
|
|
Post by Kata on May 19, 2010 18:19:50 GMT 2
mun jalkoihin koskee... kävelin avojaloin 10 km  Kokeisiin luku-> Pitäs kirjottaa 1 leiritarina loppuun mut en kyl tänään kerkee ja huomen tehä oman tunnin tarinaa... JAKSAA JAKSAA:)
|
|
|
Post by Loviisa on May 19, 2010 18:53:07 GMT 2
Aaah tätä lämpöä! Kiva kun kesä tulee. Pitää kirjottaa Pampulan tarina loppuun ja piirtää leirille kuva. : ) Perjantaina on koekkin. Enkä ole lukenut yhtään mutta onhan tässä aikaa. : --D
|
|
essi
Kokenut konkari

70%
I Love Animals
|
Post by essi on May 20, 2010 13:16:56 GMT 2
Kauheen kuuma!! Yli 20astetta ollu jo viimevikko ja tänäkin vikkona ollu joka päivä kauheen kuuma!!! Me saatiin trampoliini perjantaina!!! SE on ihana!!! Oon hyppiny siinä joka päivä!!! Jouduttiin koulussa uusimaan Enkun kokeesta pari tehtävää koko luokka jotain joutu uusimaan  Että oli kiva ku aamulla kaheksaksi kouluun ja heti jotain enkun koetta värkkäämään ;( Ja huomenna on kaheksan aamu kans ja lähetään heti kaheksalrta aamulla johonkin mettään rämpimään 5km. KAUHEETA!!!! Mut ens viikko on ihana koska sillon mennään keskiviikkona koulun kaa luokka retkelle Power Parkkiin  )))
|
|
|
Post by kisuli on May 20, 2010 13:54:42 GMT 2
Lähetin Sastulle yksäriä noista hevosista... Ja muuten Sastu, mulle on sanottu samaa mun selästä. " Jos jatkat vielä ratsastusta nii istut pyörätuolissa kymmenen vuoden päästä päläpälä... "
Lauantaina luokan kans Särkänniemee. (y) Bussireissuist tulee parhait tai parhait! Maanantainaki ku mentiin luokan kans Hesaan nii meni vähän turhan rajusti.
Mut hei ihmiset, ei valiteta kuumuudesta ku viimeinki kesä on tullu! (: Nojoo, rajansa kaikella, mut silti - ootteks te mieluummin täs sääs vai siinä -20 asteen pakkasessa merituuli lukuunottaen (Turun lähistö)? Joten ei saa valittaa. (; Meen selailee nyt muit sivui ->
|
|
Johku
Perustallilainen

|
Post by Johku on May 20, 2010 16:08:39 GMT 2
Oon ollu nyt vähän laiska bittiponienkaa, en tiiä miks! XD Sophie: Mäkin meen mun luokan kaa luokkaretkelle (ke) Särkännimeen. Tänää syömään ravintolaan, ku juhlitaan veljen synttäreitä (2.6) ja sit läksiäisii ku lähtee 4kk USAan töihin. Sinäänsä suruttaa ku sit ei nää sitä nii pitkään aikaan jne. mut onneks on fb. ;P Jees, tää ponijuttu etenee, jos isi suostuu (ei vaikuta sen elämään, maksaa vaan) nii sit saan sen syksyl  Mut sit en pääse Nykiin syyslomal, mut mielummin poni ku Nyki vaik on ollu haaveen mont vuotta. Mut tää tilaisuus ei toistu, NY on aina paikallan :DD
|
|
|
Post by Elkku on May 20, 2010 19:21:14 GMT 2
MEKI mennää luokkaretkel särkkiksee. :'DDD Mä oon tosin laitteiden suhteen aika pelkuri, mut Jokke pakottaa mut korkkiruuviin yms. :'')
Ratsastukses oli tänää iha kivaa, menin yhel laiskalla ja vanhalla hevosella. Ei sitä vaa viitti käskee menee kovaa vauhtii, ku se on nii jäykkä. :'3 Mut kyllä siitä vauhtia lähtee, ku lähti kerran iha täysil viemään (ja mistäköhän syystä...?) ja taustal kaikki vilisi. ((: En ny enempääää höpötää.
|
|
|
Post by Jusu on May 20, 2010 21:47:31 GMT 2
Lolz, mekin tullaan Särkänniemeen luokkaretkelle *wirn* Joo, tiistaina lähtee kaikki meidän koulun ysiluokat. Hauska huomata, että Särkkis taitaakin olla melkoisen suosittu luokkaretkikohde. Johku, mun velipoikani lähtee inttiin tässä kesällä ja haikeaahan se. No, kyllä se sieltä takaisin tulee, vaikka muuttaakin kyllä kieltämättä sitten jo opiskelemaan. Uah, on se vaikeaa jäädä 'ainoaksi lapseksi' kun on tottunut olemaan kaksin. Lämmintä on piisannut ja kivaa kuuluu, paitsi että mä poltin itteni tänään pesiskentällä. Siis poltin, aurinkopoltin, en palanut pelissä kertaakaan \o/ Pitäisi lueskella äikkää, mutta kun ei jaksa, vaikka ko. aineesta kovasti pidänkin ja aihealue onkin itseä kiinnostava. Ei vaan nyt jaksa lukea. Iskenyt tämmöinen viimehetken koululaiskuus, aurinko tuli ja sulatti sen vähäisenkin pakko-panostaa-fiiliksen. Onneksipa ei enää kovin monessa aineessa mitään tekemistä olekaan, mitä nyt äikässä ja matikassa vielä kokeet ja bilsassa/tetissä yksi yhteinen projekti pitää palautella. Se on sitten lukio edessä tän jälkeen, ja mä voin tyytyväisenä sanoa olevani onnekas siinä mielessä, että eipähän tarvitse pelätä että entä jos en pääsekään mihinkään lukioon. Enköhän mä pääse ainakin johonkin listalla olevaan, todennäköisesti kaikkiin olisi ovet avoinna eli ykkösvaihtoehtoon sitten. Ratsastukseen kuuluu muuten hyvää - nyt olen yhden kerran ehtinyt ratsastamaan tolla uudella 'kouluratsullani', oikein mukavahan se vaikka vielä vähän semmosen keltanokan oloinen jollakin lailla. Ensimmäiset laukat tolla ponilla oli kyllä kieltämättä mielenkiintoiset - ensin piti ihan ihmetellä, että minkä kamelin selkään mä olen noussut, kun se laukka ei totisesti laukalta tuntunut. Kyllä se siitä sitten 
|
|
Dimma
Uusi ihmettelijä
Solsikke <3 Aina ja ikuisesti rakas
|
Post by Dimma on May 22, 2010 9:46:18 GMT 2
Huih, kohta alkaa kesäloma  Enää kaks viikkoo jäljellä koulua, ja sit lähtee maailman parhaimmat ysit  Tulee ikävä, ku ollaan tunnettu vaan joku 3-4 kuukautta. Hauskoja tyyppejä kaikki ja nyt ne lähtee. Jonne, Nea, Henna... Joo sori, tulin tänne angstaan, mut teille on niin helppo vaan avautua, niin mukavia ja asiallisia persoonia olette ^^ Yritin eilen ottaa aurinkookin, mut ei se aurinko si enää meidän pihaan paistanu kun lopulta pääsin ulos. Hetken aikaa, oisko ollu 5min sain kokonaisuudessaan ottaa aurinkoa puiden takia. Kyllä siihen naapurin pihaan paisto, ja muuten ihan sika hyvin, mut ei oikein viittiny mennä sinen kysyyn: "Hei voinksmä tulla ottaan aurinkoo teiän nurtsille?" :'D Mut ois varmaan pitäny ja tänään meen aikaisemmin sinne ulos aurinkoa ottamaan^^ Huoh, pitäis kuitenki koneellaki olla työstämässä kaikenlaista, ehkä kuvaa Susikallioon Akulle hoidoksi ja ehkä Seppeleessäkin Sikelle jotain pientä. Sit pitäis päivitellä sivuja ja ehkä käydä Colorissa, huih, toivottavasti mua ei olla poistettu epäaktiivisuuteni takia  Pelottaa, täytyy varmaan käydä katsomassa heti kun täältä pääsen! Sit vois varmaan kirjoittaa tarinaakin eteenpäin. Tulevaisuudessa julkaisen sen ainakin netissä. Mut joo... Taidanpa tästä häipyä ylhäiseen yksinäisyyteeni Coloriin ilmoittelemaan, että olen hitaalla kesällä^^
|
|
|
Post by Loviisa on May 22, 2010 16:16:47 GMT 2
Haimme eilen uuden perheenjäsenen. Aika karvaisen sellaisen. <3 <3 Tänään kävi myös kaveri kylässä. Minun pitäsi saada Pampulan tarina loppuun mutta kun en ikinä jaksa kirjoittaa. : ) Ensi tiistaina luokkaretkelle. Menemme johonkin kytyseen eläinpuistoon. : ( Mutta mitäs muuta? Ei kai mitään.
|
|
|
Post by Maiss on May 23, 2010 9:51:41 GMT 2
Loviisa > ONNEA kanin (?) johdosta! (:
Pitkästä aikaa mäkin tänne kirjustelen, on ollu nii paljon kokeita sun muita säätöjä että on jäänyt päätön nettihöpöttely vähemmälle. No mutta täällä sitä taas kirjustellaan, vaikka onkin tiistaina hirvein koe ikinä, tai siis ainaki parin kuukauden sisällä : hissa...
Eilen ja perjantaina oli semmoset viestijuoksusäädöt ruotsalaisille kouluille, ja oli oikein mukavaa vaikkei oikein pärjättykään. Taino, mulla meni ihan hyvin 600m juoksu, olin 2 yhes vaihees mut tulin nippanappa 3 vaihtoon 160 ihmisestä, mutta sitte ku mun kaverit juoksi ni tultii 8 meijän erässä, joka on ihan jees mutta jos olis ollu nopeempia ni oltas pärjätty paremmin. :--D Oli kyl kiva kuulla kaiuttimista et ne huus että meijän koulu nousee ku juoksi, ja ku pojat huus siellä että hyvin menee, vaikka ne yleensä vaa haukkuu. (: Mut 3+4 pärjäs hyvin omassa juoksussaan! Pääs finaaliin ja sai sieltä mitalinki. (;
Tänään kuvaa kisoja, siis ratsastuskisoja ihan omalle tallille. Ihan kivaa, ku en perjantaina päässy hoitaa ponsuja ku oli tää juoksuhomma. Mulla on muuten tullu 1v täyteen seppeleessä hengaamisessa. :DD 15pvä kai tuli? Sitten mä oon säätäny yhtä projektiaki, aika huonolla menestyksellä, mutta mun pitää kyllä etti apujoukkoja yhteen säätöön, ni kai sitä ht.nettiin saa jotain kirjustaa, tai mesen kautta saada apua...
M. > NII ja kaikki ponit hakee hoitajaa, ihmettelen vaa et miks ei Jampsalle haeta. :o Ja me ei mennä särkkään, vaan lintsille. :)
|
|
|
Post by Jusu on May 23, 2010 10:15:32 GMT 2
Masa, buaar, mäkin tahtoisin päästä joskus kuvaamaan kisoja. Meidän omalla tallilla ei kuitenkaan ole kuin neljät kisat vuodessa, ja etenkin nykyään tän pien/valmennusryhmän myötä mä olen kuitenkin aina itse kisaamassa enkä ehdi kuvaamaan. No joo, ekan luokan kerkeää, jos itse menee viimesessä, mutta muuten pitääkin sen verran kiirettä ettei ehdi roikkua kentän laidalla kamera kädessä  No juu, onhan täällä nyt vaikka mitä kisoja lähistöllä, voisi joskus raahautua jollekin toiselle tallille kuvaamaan. Hihi, tuli tosta sun yksivuotishengailustasi mieleen - 9. päivä tätä kuuta (suunnilleen) tuli miullakin jonkinlainen Seppele-merkkipäivä täyteen, Sentin kanssa puuhasteltu nyt puolitoista vuotta. Niin se aika rientää. Eilen tein seuraavanlaisen päätöksen: en piirrä enää, ja jos piirrän niin sitten varmaan käsin. Mulla meni niin totaalisesti hermo, kun yhteensä yli 25 työtuntia katosi kuin savuna ilmaan. Siinä katosi tämä ja Rosin väritys, muun muassa. Noiden lisäksi katosi kaksi Malpu-kuvaa ja yksi Jaska-kuva (kyllä, mulle on sula mahdottomuus piirtää vain yhtä kuvaa kerrallaan). No, mä olen jo nyt onnistunut komeasti kumoamaan päätökseni - aloitin taasen Jaska-kuvan, yhden Malpukuvista ja Sentillekin päätin piirrellä pitkästä (no, pitkästä ja pitkästä...) aikaa. Mihinkäs sitä piirtäjä pensselinsä heittäisi? Aina pitää olla jotakin kuvaa tekeillä, ja jos ei ole, tulee levoton olo. Blaah.
|
|
|
Post by Catu on May 23, 2010 10:36:54 GMT 2
Ai kauheeta... Millon määkin viimeks oon täällä ollut? Mulle tais jäädä seppele vähän taaksepäin samalla kun tuli lopetettua se hoitsuttomille kuuluva vakkari. Mulla ei nääs oo täällä seppeleessä mitään sen näköistä miksi roikkuisin täällä väkisin mukana (mutta silti aina pakko käydä kurkkaamassa) Pakko myöntää että en mää mikään aktiivinen oo enään missään, perjaatteessa. Koulu on painanu pahasti niskaan ja nyttenkin pitäisi olla lukemassa huomisiin (viimisiin) kokeisiin. Mutta ei ihan huvita luke 1800-1900 luvun aiheisia juttuja mitkä on jo kaukana takana ja vielä siihen liittyen 100 sivua... Mä tiiän, jossain lukiossa sitten luetaan koko kirja. Mutta musta on tullut laiska ja näin, piti tähänkin kokeeseen alottaa aika päivii sitte mutta kun mää matkustin sinne ouluun niin vähän veny sekin. Sekä olihan mulla maantiedon kokeetkin perjantaina. Että mä olen huono just maantiedos ja historias, ja just ne molemmat on ollu ihan pakko änkee meil samaan jaksoon... Ja viel vikaan!! Just kun kaikki aineet on ihan tosi tärkeitä... Mulla jopa laskee monta numeroo joten mä oon ihan angst. Kauhee masennus suurin piirtein... Mä olen kyl vast seiskal ja menos kasil, mut silti. Mä en vaan ymmärrä kui must on tullu näin laiska!! Joskus aamusinkin on tullu huomattuu et "oho! läksyt on tekemät!" sit hutasen ne siin aamul... Kauheeta. Oikeesti, mulle on tapahtunut ihan varmaan jotain sen hemmekon autokolarin jälkeen... Ärsyttävää kun on laiska. + tyhmää kun kasvaa
No, kesäloma alkaa pian ni toivottavasti selviin siitä yli rauhassa ja sit kasil alan olee taas nörttihikke (aah...) Mut meen kyl lukemaan pian tohon historiaan... kun oon saanu kirjotettuu tän loppuun ja sit lukenu sähköpostit...
Tuli muuten huomattuu et taas jälleen aika moni hakee hoitajaa täälläki... Eniten kyl pakko myöntää toi karvakasa pella iski tonne päähän mut enh mää viitti hakee... Kuitenkaan en sais sitä kun aina joku mua parempi ryntää ja pääsee ja sit niin ees päin XDDD Mut joo... en hae sympatiaa, mulla on tarpeeks hoitsui (2) ja mä haen jos haen, omapa asiani...
Mutta nyt toi historian kirja kutsuu!
|
|
Dimma
Uusi ihmettelijä
Solsikke <3 Aina ja ikuisesti rakas
|
Post by Dimma on May 23, 2010 13:40:08 GMT 2
Pitäis jaksaa juhlia pikkuveljen 7-vuotissynttäreitä ja porukat käskee pois koneelta, mur... *(o)* Mut juu, hauskat juhlat ois kuitenkin tulossa, tai no, syömistä ainakin on kaikenlaista hyvää :'D Annetaan Anssille potkulauta, öö... ainakin se  Ja si pitäis väkertää Sikelle tarina loppuun ja... Ens viikon keskiviikkona mantsan karttakoe, josta pitäis läpikin päästä Tiistaita tulee tulevat seiskaluokkaiset tutustuun Pikkolaan ja oon järjestämässä niille ohjelmaa (oon siis tukioppilaissa^^) Ihanat tukioppilaat siin luokalla mis ite olen tukarina. Mut puolet heist lähtee ens vuonna eteenpäin  Valitettavasti... Liian ihania ihmisiä, Jonne, Nea, Sanna... Kaikki ihanat tyypit lähtee, Henna, Jonne, Nea ynnä muut. Ja taas tilitän tätä teille rakkaat seppeleläiset xD Mut TE ootte täällä, joten kaikki on hyvin : D
|
|